لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: دیپلومسی یک گزینه موثر برای حل معضله ذروی ایران


بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می گوید به اعتقاد او احتمال یک توافق هسته ای نهایی موفق با ایران پنجاه درصد و یا حتی کمتر از آنست.با این حال، رهبر ایالات متحده دیروز شنبه به دفاع از دیپلوماسی خود به عنوان بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی تهران ادامه داد . اوباما اضافه کرد که در نهایت، هدف عدم دستیابی ایران به سلاح ذروی است و بهترین راه برای ان یک راه حل جامع، قابل ثبوت و دیپلوماتیک می باشد.

در عین حال حسن روحانی رئیس جمهور ایران، امروز یکشنبه گفت که معامله هسته ای در ماه گذشته با قدرت های جهان ، تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشورش بر جا گذاشته است، او اضافه کرد که تعزیرات شدید علیه ایران باعث بحران اقتصادی کشورش گردیده ولی نتایج مذاکرات را مثبت خواند.

رئیس جمهور ایالات متحده و دیپلومات ارشد او به دنبال حمایت از یک توافق موقت اخیر برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران و تلاش ایالات متحده برای برقراری صلح در شرق میانه است. کنت کلاین از صدای امریکا گزارش میدهد که رئيس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه به دنبال متقاعد ساختن منتقدان و دولت اسرائیل است که حرکت های سیاسی اخیر اسرائیل را با مخاطره مواجه نمی سازد.

رئیس جمهور اوباما به منتقدان بیان نمود که یک معامله موقت اخیر ایران ، پیشرفت برنامه هسته ای آن را برای شش ماه آینده متوقف خواهد ساخت و در صورتیکه این موضوع موثر واقع نگردد، از استفاده از دیگر روش ها اطمینان داد. آقای اوباما بیان داشت که این معامله بخش های کلیدی برنامه هسته ای ایران را در بر خواهد گرفت و اضافه کرد که این یک فرصت ازمایش ایران است که ایا به سمت و جهت درست حرکت خواهد کرد یا خیر.



رئيس جمهور اضافه کرد که انها نمی خواهند که هیچ گونه تهدیدی به دوستان و تحدین انها در منطقه وارد اید و انرا و تعهد خود را به اسرائیل نیز واضح ساخته و انرا درک میکنند. جان کری وزیر خارجه ایالات متحده نیز اضافه کرد که با این روش دیپلومسی،اسرائیل در مقایسه با اغاز این پروسه امن تر خواهد بود.

کری به تازگی از گفتگو با بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل و محمود عباس، رئیس ادارۀ خودمختار فلسطینی بازگشته است. او می گوید که ایالات متحده متعهد به کمک به برقراری صلح در شرق میانه است. در عین زمان آقای اوباما می گوید دولت او زمان زیادی را برای درک نیاز های امنیتی اسرائیل به عنوان بخشی از هرگونه راه حل ممکن برای دو کشور ، سپری کرده است .
XS
SM
MD
LG