لینک های دسترسی

Breaking News

کری: در مورد بحران اوکراین نگرانیم


آرسن اواکو، وزیر داخله اوکراین مردم را در این شهر کوچک تشویق کرد تا در منازل خود در انتظار برخورد ها میان قوای امنیتی و شورشیان باقی بمانند.

در عین زمان بروز شنبه، اوکراین بیان داشت که حملات توسط شورشیان حامی روسیه بر شرق اوکراین یک عملکرد داخلی تخویف کننده از جانب روسیه است. کیف هشدار داده است که قوای امنیتی برای انچه انجام یک ماموریت واکنش به اوضاع خوانده شده است امادگی میگیرد.

علاوه بر سلویانک، شورشیان مسلح به سلاح روسی، مراکز پولیس را بروز شنبه در شهر دانیتسک و کراماتورسک، که دارای نفوس بزرگی از گروه نژادی روس تبار است، به تصرف دراوردند.

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده بروز شنبه طی یک تماس تلیفونی با سرگی لافروف وزیر خارجه روسیه نگرانی خود را روی این حملات و طرح و انجام ان ابراز داشت که مشابه به حملات در شرق اوکراین و کریمیه میباشد. اقای کری همجنان هشدار داد که اگر روسیه اقداماتی را برای کاهش تنش در شرق اوکراین انجام ندهد و عساکر خود را از سرحدات اوکراین به عقب برنگرداند، احتمال واکنش های بیشتر میرود.

در عین زمان، قصر سفید بروز شنبه بیان داشت که جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده انتظار میرود که بتاریخ بیست و دوم ماه اپریل برای تبارز حمایت از حکومت اوکراین به کیف سفر کند، وی ارشد ترین مقام ایالات متحده است که از زمان اغاز بحران در اوکراین به ان منطقه سفر میکند.

این در حالیست که غرب روسیه را به بی ثباتی منطقه متهم نموده است و ناتو میگوید که تعداد قوای مسلح روسی در سرحدات شرقی اوکراین رو به افزایش نهاده است، ولی مسکو این ادعا را رد میکند و انرا بخشی از مانور های نظامی عادی خود میخواند
XS
SM
MD
LG