لینک های دسترسی

Breaking News

تیم ملی کرکت افغانستان به کابل مواصلت کرد


د افغانستان د کرکټ ملي لوبډل د کابل په هوایي ډگر کې
د افغانستان د کرکټ ملي لوبډل د کابل په هوایي ډگر کې
تیم ملی کرکت افغانستان پس از پیروزی در رقابت های لیگ برتر شورای کرکت آسیا روز جمعه به کابل برگشت و با استقبال گرمی افغان ها مواجه شد.

قرار بود تیم ملی کرکت افغانستان روز پنجشنبه وارد کابل گردد، اما بر به اساس گزارشها به خاطر باران شدید در کابل، طیارۀ حامل ملی پوشان کرکت، در میدان هوایی شهر مزارشریف فرود آمده بود.

در میدان هوایی کابل، روز جمعه، هواخواهان تیم ملی کرکت اعم از وکلای شورای ملی، اراکین دولتی و رهبران سکتور خصوصی افغانستان، بازیکنان قهرمان کرکت را خوش آمدید گفتند.

رقابت های لیگ برتر شورای کرکت آسیا، به تاریخ اول ماه می در کوالالمپور مالیزیا میان شش تیم راه اندازی شده بود که در آن برعلاوۀ افغانستان، مالیزیا، امارات متحدۀ عرب، نیپال، هانگ کانگ و عمان شرکت کرده بود.

تیم ملی کرکت افغانستان در تمام رقابت های این لیگ به جز - رقابت با مالیزیا - پیروزی کسب کرد و به مقام قهرمانی رسید.

افغانستان، که سال گذشته شامل گروه درجه اول - اسوشیتد - شورای بین المللی کرکت شد، پیروزی در این لیگ می تواند دلیلی خوبی برای یک گام بعدی این تیم باشد تا بتواند به عنوان عضو دایمی شورای بین المللی کرکت شناخته شود.

ملی پوشان افغان، در سال گذشته برای نخستین بار شامل مسابقات پنجاه اوورۀ کرکت آسیا شدند که افغانستان توانست در آن رقابت ها بنگلدیش را - که عضو دایمی شورای بین المللی کرکت است - شکست دهد.

قرار است تیم ملی کرکت افغانستان، برای نخستین بار در رقابت های جام جهانی پنجاه اوورۀ کرکت ۲۰۱۵ در آسترالیا و نیوزیلند شرکت کند.
XS
SM
MD
LG