لینک های دسترسی

Breaking News

نبرد نیروهای عراقی و شورشیان برای کنترول تصفیه خانه نفت


نقشه عراق
نقشه عراق
نیروهای عراقی و شبه نظامیان سنی روز پنجشنبه نیز برای کنترول بزرگترین تصفیه خانه نفت عراق میجنگیدند.

این در حالیست که نوری المالکی صدراعظم عراق از حکومت ایالات متحده امریکا خواسته است تا جهت جلوگیری از پیشروی مخالفین به آنها در حملات هوایی کمک کنند.

شاهدان عینی از انتشار دود غلیظ در ساحه این تصفیه خانه نفت گزارش داده و مقامات امنیتی عراق گفته اند که دولت هنوز هم کنترول مرکز تصفیه نفت را که در حاشیه یې راه بین بغداد و موصل واقع شده است، بدست دارند.

از سوی دیگر نوری المالکی صدراعظم عراق، روز گذشته در یک کوشش دیپلوماتیک از طریق یک پیام تلویزیونی سعی ورزید تا حمایت مجدد کردها و سنی های ناراضی کشور را بدست آرد.

ایالات متحده برای چگونگی کمک به عراق در مبارزه با شورشیان که شهرهای کلیدی شمال را به تصرف درآورده اند و بغداد را با تهدید مواجه نموده است ، به بررسی گزینه ها در زمینه ادامه میدهد.

جی کارنی، سخنگوی قصر سفید از رهبران عراقی خواست تا جهت جلوگیری از انقسام عراق و قطع شورش ها، یک حکومت غیر فرقه یی را تشکیل دهد.

وی گفت "مردم عراق باید برای ایجاد یک حکومت ائتلافی و صدراعظم آینده کشور تصمیم بگیرند."

وی روز چارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت " اگر صدراعظم کنونی باشد و یا رهبر دیگری، ما به شدت تلاش خواهیم کرد که آن رهبربطور مطلق حکمرانی یک فرقه یی را نفی کند. "

وی افزود که چنین رهبر باید هدف را در ذهن داشته باشد که حاکمیت و پیگیری امنیت کشور از راه های غیر فرقه یی وجود دارد. و این یگانه راه از میان برداشتن اختلافات در عراق است که اجازه میدهد در آینده یک عراق با ثبات و کامگار بوجود بیاید.

از جانب دیگر جام مککین سناتور جمهوری خواه ایالات متحده.روز چارشنبه گفت که اردوی عراق قادر به دفاع از بغداد نمی باشد. به گفته وی اردوی عراق نه تنها در دفاع از بغداد ناتوان و ناموثر است بلکه
سوال درین جاست که آیا آنها قادر خواهند بود مناطق از دست رفته را دوباره بدست آرند یا خیر؟
XS
SM
MD
LG