لینک های دسترسی

Breaking News

بیماری ایبولا بیش از دو هزار و دوصد تن را هلاک نمود


مراقبت کنندگان صحی مصروف ارایه خدمات به مبتلایان ایبولا در لایبریا اند
مراقبت کنندگان صحی مصروف ارایه خدمات به مبتلایان ایبولا در لایبریا اند

بر اساس تازه ترین اطلاعاتی که به روز سه شنبه از سوی سازمان صحی جهان نشر شد، جمعاً حدود چهار هزار و سه صد واقعۀ ایبولا در پنج کشور افریقای جنوبی گزارش داده شده است. نزدیک به نیمی از تعداد واقعات و تلفات ایبولا، از لایبریا می باشد.

نمایندۀ خاص ملل متحد برای لایبریا می گوید بحران یاد شده، آن کشور را هرچه بیشتر از حالت کنونی، متأثر خواهد ساخت. از سوی دیگر چهارمین امریکایی مبتلا به ویروس ایبولا، برای تداوی از افریقا به ایالات متحده انتقال داده شد.

سازمان صحی جهان می گوید، در حال حاضر شیوع بیماری ایبولا یکی از بدترین واقعات در تاریخ بوده و ممکن تا ماه های آینده در افریقا مرکزی نیز گسترش یابد. اکثر واقعات این بیماری در مناطق دور دست رخ داده جائیکه مردم بیشتر به رادیو و تلویزیون دسترسی ندارند.

موالی سکدا، مسؤل مرکز انلاین، می گوید کمپاین آگاهی حکومت در مورد بیماری اچ آی وی ایدز به مراتب بهتر از کمپاین در مورد بیماری ایبولا انجام یافته بود. وی می گوید که در مورد بیماری ایبولا مردم چیزی نمی دانند ومتکی به گزارش ها از طریق مطبوعات هستند زیرا حکومت به قدر کافی در مورد به مردم اگاهی نداده است.

طرق انتقال ویروس ایبولا

شیوع ایبولا به شهر های بزرگ که درآن جا مردم بیشتر به کمپیوتر ، انترنت و رسانه های اجتماعی دسترسی دارند نیز گسترش یافته است.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا چند هفته قبل در مورد گسترش ویروس ایبولا به کشور های مختلف جهان بیان داشت که این ویروس را از طریق هوا یا نشستن در کنار فرد مریض نمی توان گرفت، بلکه از طریق تماس مستقیم با عرق، اب دهن یا تشریک لوازم شخصی مثل پیچکاری، این ویروس به فرد انتقال پیدا میکند.

وی اضافه کرد که اگر فرد مبتلا در مراحل ابتدایی مرض به کلینیک ها مراجعه کند ، چانس نجات اش تا پنجاه فیصد است، ولی تذکر داد که بهتر است مردم از دست زدن به جسد فردی که بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشته است، خودداری کنند تا به ویروس مبتلا نگردند. رئیس جمهور اوباما همچنان به باشندگان کشور های که با شیوع این مرض مواجه اند تعهد ایالات متحده را به کمک به انها اعلام کرد.

سازمان صحی جهان می گوید با همکاری با کشورهای آسیب دیده و همسایگان شان ، تلاش های مجدد را برای آگاهی مردم ، چگونگی جلوگیری از مصاب شدن به این مرض، و مراجعه به مراجع صحی، آغاز می کند.

این در حالیست که چند کشور مختلف در غرب افریقا بشمول سری لیان، از باشندگان خواسته اند تا در منازل خویش باقی مانده و از تردد در مناطق مختلف خودداری کنند. مسولین امیدوارند که با کاهش ازدحام مردم در نقاط مختلف، از شیوع گسترده تر مرض خودداری بعمل آید.

جزئیات بیشتر درین ویدیو:

تازه ترین تحولات در مورد گسترش ویروس ایبولا
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:26 0:00

XS
SM
MD
LG