لینک های دسترسی

Breaking News

بی ثباتی در یمن دردسر تازۀ حکومت امریکا


US Yemen Drone
US Yemen Drone

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که تجدید نظر در ستراتیژی امریکا در یمن نمی تواند یک ستراتیژی ساده و بسیط باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که تجدید نظر در ستراتیژی امریکا در یمن نمی تواند یک ستراتیژی ساده و بسیط باشد.

باراک اوباما می گوید که امریکا به دنبال ارزش های والا در داخل یمن به عملیات ضد تروریستی در آن کشور ادامه می دهد اما حضور دراز مدت امریکا در یمن باعث ایجاد مشکل بزرگترخواهدشد.

رئیس جمهور امریکا میگوید تعقیب اهداف و ارزش های والا در داخل یمن ادامه خواهد یافت تا فشار مورد نیاز را برای ایمن بودن مردم امریکا حفظ کرده باشند.

پس از آن که رئیس جمهور اوباما از دوام عملیات ضد دهشت افگنی در داخل یمن اطمینان داد، گزارش ها حاکیست که ایالات متحده در تازه ترین اقدام، بار دیگر شورشیان مظنون در یمن را هدف حملات طیاره های بی سرنشین قرار داده است.

بعد از سقوط حکومت یمن در هفته گذشته، آیندۀ عملیات ضد دهشت افگنی امریکا در آن کشور، تحت سوال قرار گرفته است.

صرف چهار ماه پیش رئیس جمهور اوباما عملیات ضد تروریستی ایالات متحده در یمن را یک موفقیت خوانده گفت این

ستراتیژی توقیف تروریست های که ما را تهدید میکنند، در حالی که شرکا را در خط مقدم جبهه حمایت مینمایند ، یکی از ستراتیژی های است که آنرا سال هاست با موفقیت در یمن و سومالیا دنبال میکنیم.

امریکا تا حدی موفقیت های را در مبارزه با القاعده درشبه جزیره عرب، از طریق حملات طیاره های بدون سرنشین داشت که توسط عبد ربه منصورهادی ، رئيس جمهور یمن اجازه داده شد.

با آقای هادی در محدودۀ خانه اش و خروج از قدرت و نیز غیر صمیمی شدن روابط پایتخت یمن با ایالات متحده به اثر تاخت و تاز های حوثی های شیعه ، آیندۀ این ستراتیژی مبارزه با تروریزم را نامشخص ساخته است.

رئيس جمهور اوباما طی دیدارش از هند گفت : این عملیات هنوز هم ادامه دارد و با برخی از گزارش های خبری که به نحوی نشان می دهد که فعالیت های ضد تروریستی متوقف شده است موافق نمیباشد.

نیاز رفتن به دنبال و ریشه کن کردن القاعده در شبه جزیرۀ عرب ، پس از آن که این گروه مسئوولیت حمله اخیر به پاریس را به عهده گرفت ، نیاز رفتن به دنبال القاعده در شبه جزیرۀ عرب و ریشه کن کردن آنرا بیشتر ضروری میسازد.

اما رئیس جمهور اوباما گفته است که این گروه را به عنوان یک تهدید قوی در برابر ایالات متحده نمی بیند. او اعزام سربازان ایالات متحده را به یمن رد کرد.
بی ثباتی در یمن معضله تازه برای حکومت است که در حال حاضر نیاز به تجدید نظر درستراتیژی دارد که آقای اوباما می گوید این ستراتیژی نمیتواند ساده و بسیط باشد.

رئیس جمهور امریکا میگوید ایالات متحده ستراتیژی خود را دریمن بهبود میبخشد و ادامه خواهد داد اما وجود سربازان در دراز مدت مشکلات بزرگتر را ایجاد خواهد کرد.در حالی که شورشیان حوثی برای ایالات متحده خصم گرا و وابسته به دشمن تلقی میگردد، تحلیلگران معتقدند که یک وجه مشترک با واشنگتن نیز دارد و آن این که آنها دشمنان القاعده در شبه جزیره عرب اند.

آنتونی کوردزمن از مرکز تحقیقات ستراتیژیک و مطالعات بین المللی گفت:"مشکلی که همه ما با آن روبروهستیم ، انست که چه اتفاقی برای حوثی خواهد افتاد ، آنها روابطی با ایران دارند اما آن ها بطور یقین وابسته به آن نمیباشند. شاخۀ از القاعده در شبه جزیره عرب که عبارت از گروه های سنی افراطی اند یک تهدید بسیار جدی در آنجاست. حوثی ها آشکارا بسیج میشوند تا علیه آن گروه بجنگند."

آنچه باقی میماند این سوال است که آیا داشتن یک دشمن مشترک میتواند یک پایه و اساس کافی برای ادامۀ هر نوع همکاری باقی خواهد ماند یا خیر.

XS
SM
MD
LG