لینک های دسترسی

Breaking News

رئیس جمهور غنی برای کنفرانس مونیخ وارد المان شد


محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان حین ورود به میدان هوایی شهر مونیخ المان.
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان حین ورود به میدان هوایی شهر مونیخ المان.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان می گوید رئیس جمهور غنی برای اشتراک در پنجاویکمین کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ در راس یک هیات عالیرتبه عازم کشور المان شد.

طبق یک خبر تازه رئیس جمهور غنی به شهر مونیخ المان مواصلت کرد.

سراج الحق سراج معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که رئیس جمهور غنی به روز سوم کنفرانس مونیخ بیانیه ایراد خواهند کرد و در آن مسایل امنیتی کشور را مطرح خواهند کرد.

آقای سراج گفت " این پنجاویکمین کنفرانس امنیتی در مونیخ است و رئیس جمهور غنی در آنجا بیانیۀ ایراد خواهد کرد و موقف افغانستان را در مورد مسایل امنیتی روشن خواهد نمود."

در این سفر رئیس جهور غنی را محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور همرایی میکند.

کنفرانس مونیخ امروز جمعه در شهر مونیخ المان برگزار میگردد و سه روز دوام مینماید.

شماری از کارشناسان افغان معتقد اند که اشتراک رئیس جمهور غنی در کنفرانس مونیخ و ایراد نمودن بیانیه برای اشتراک کندگان کنفرانس یکبار دیگر به حکومت افغانستان این فرصت را خواهند داد که نگرانی افغانها را بعد از خروج قواوی بین المللی از افغانستان در مورد اوضاع امنیتی کشور با جهانیان شریک سازد.

جاوید کوهستانی، اگاه مسایل امینتی افغانستان به صدای امریکا گفت که با توجه به تهدید های جدید از جانب گروه داعش، رئیس جمهور غنی با سران بین المللی در این مورد مشوره خواهند کرد و سعی خواهد ورزید که با توجه به این گونه تهدیدات پشتبانی جامعه بینالمللی را جهت کمک با قوای امنیتی افغان حاصل نماید.

آقای کوهستانی گفت " سفر رئیس جمهور و ایراد نمودن بیانیه برای اشتراک کنندگان کنفرانس، با توجه به واقعیت های عینی جامعه افغانستان، موجودیت افراطیت ودهشت افگنان در سرحدات افغانستان و پاکستان، و راپور ها در مورد موجودیت گروه داعش در جعرافیه افغانستان وپاکستان، میتواند مورد توجه اشتراک کنندگان کنفرانس واقع گردد. و با توجه به این واقعت ها جامعه بین المللی احتیاجات قوای امنیتی افغانستان را مهیا سازد."

آقای کوهستانی عدم شمولیت مسایل افغانستان در اجندای جلسه وزارای دفاع کشور های عضو ناتو در بروکسل را چندان مهم تلقی نمی نماید و می گوید که جلسه ناتو در بروکسل تنها برای مسله اوکراین مختص شده بود.

XS
SM
MD
LG