لینک های دسترسی

Breaking News

پاریس امروز و دیروز در نظر سیاحان خارجی


پاریس پایتخت فرانسه به شهر رویا ها معروف است
پاریس پایتخت فرانسه به شهر رویا ها معروف است

در حالی که پاریس پس از جنگ دوم جهانی در سوگ بدترین حمله قرار دارد و به تدریج به حالت اولی برمیگردد، سیاحانی که اقتصاد این شهر وابسته به آنهاست، از گردشگری درین شهر ابراز حمایت کرده اند.

دانیال شرف، خبرنگار صدای امریکا در پاریس مینگارد که حمایت جهانی از فرانسه در تمام جاده های پایتخت نمایان است.

دان مبالان، استاد تاریخ در پوهنتون سان فرانسیسکو علاقه مندی سیاحین را به این شهر پس از حملات خونبار در نوامبر ستودنی میداند " نمیدانم که در همچو وضعیت سیاحین در شهر من چگونه احساس میکردند، یقین دارم که شاید خوف زده میبودند، اما باشنده های پاریس مانند شهر من به کاری های روزمره پرداختند"

بعضی از سیاحین بیرون از تیاتر "باتکلان" به ادای احترام پرداخته جائیکه مهاجمین ماه پیش هشتاد تن را که در یک کنسرت حضور داشتند، کشتند.

مصطفی اتاترک، یک سیاح ترکی میگوید که درد باشنده گان پاریس را درک میکند. "نمیدانم چطور احساس می کنند، زیرا ما در انقره انفجار های بمی را نیز شاهد بودیم و ما دوستان خود را از دست دادیم. پس میدانیم که آنها اکنون چگونه احساس میکنند."

هر سال بیش از از سی میلیون سیاح از پاریس دیدن میکنند. بازدیدکننده گان که از سراسر دنیا به سیاحت میایند، همبستگی خود را با شهروندان پاریس ابراز داشته و از شجاعت آنها ستایش میکنند.

از سوی هم آنانیکه تجارت شان متکی بر صنعت گردشگریست نگران اند که مبادا حملات اخیر باعث کم علاقه گی سیاحین به این کشور شود. محمد نشعب ادامه همچو یک وضعیت را به نفع کاروبار خود نمی داند. "اگر وضعیت به این ترتیب ادامه یابد، شما میدانید که به نفع ما نیست. ما در این شهر متکی به سیاحت زندگی میکنیم. سیاحت یک بخش بزرگ شهر را تشکیل میدهد."

فرانسه یکی از کشوری های مهم جهان از لحاظ سیاحت و گردشگریست. شهر پاریس که که در آن برج ایفل، یکی از پربازدیدترین بنای جهان موقعیت دارد، در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ شاهد یک رشته از حملات هماهنگ شده ی تروریستی متشکل از تیرباران های دسته جمعی و بمبگذاری های انتحاری بود. این حمله باعث کشته و زخمی شدن صدها شهروند پاریس بشمول گردشگران خارجی شد.

XS
SM
MD
LG