لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما، بار دیگر در مورد تدابیر امنیتی در امریکا اطمینان داد


رئیس جمهور بارک اوباما می گوید که در حال حاضر مامورین استخباراتی و ضد دهشت افگنی ایالات متحده کدام معلومات موثق در مورد وقوع حمله احتمالی دیگر به آن کشور در دست ندارند.

آقای اوباما پس از حملات دهشت افگنی پاریس و کالیفورنیا روز پنجشنبه یک بار دیگر در مورد تدابیر امنیتی در داخل امریکا به شهروندان کشورش اطمینان داد.

بارک اوباما گفت: "منحیث رئیس جمهور و سر قوماندان اعلی ایالات متحده، بزرگترین اولویت برایم حفظ امنیت مردم ما است."

آقای اوباما که در مرکز ضد دهشت افگنی در شهر مکلین ایالت ویرجینیا صحبت می کرد گفت در حالیکه تعداد زیادی از امریکاییان برای سپری کردن تعطیلات به سفر و استقبال سال نو میلادی می روند باید به خاطر داشت "وطن پرستانی" که زندگی شان را وقف خدمت به امریکا کرده اند، شب و روز برای حفاظت مردم امریکا می کوشند.

او با وجود اطمینان دادن به مردم امریکا در مورد تدابیر امنیتی از آنها خواست تا در برابر توطئه ها و وقوع حملات محتاط باشند.

آقای اوباما قبل از این که با رسانه ها صحبت کند، با تیم امنیت ملی اش در مرکز ضد دهشت افگنی ملاقات کرد و از آنان در مورد نتایج آخرین تحقیقات در باره کشتار در شهر سان برناردینوی کالیفورنیا و مساعی برای جلوگیری از وقوع حملات آینده در داخل و خارج امریکا معلومات گرفت.

رئیس جمهور ایالات متحده این مرکز را یک مرکز جمع آوری و شریک ساختن معلومات استخباراتی برای کشور توصیف کرد. او به تحقیقات کنندگان در مورد حمله سان برناردینو هدایت داد که تا یافتن دلایل وقوع آن حمله از هیچ نوع کوششی دریغ نکنند.

ایالات متحده اکنون مصروف باز نگری شرایط صدور ویزه نامزدی یا K1 می باشد زیرا زنی که در این حمله شرکت داشت با این ویزه داخل ایالات متحده شده بود.

آقای اوباما گفت ممکن بسیاری از امریکاییان آگاه نباشند که مقامات استخباراتی و ضد دهشت افگنی امریکا در نابودی دهشت افگنان، خنثی کردن توطئه برای انجام حملات و حفظ زندگی انسانها تا کدام اندازه کوشیده اند.

این در حالیست که رئیس جمهور اوباما روز دوشنبه در مقر وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون گفت که نیرو های ائتلاف در جنگ با گروه دولت اسلامی پیروز خواهند شد.

XS
SM
MD
LG