لینک های دسترسی

Breaking News

نکات اساسی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد چیست؟


اینبار افتخار جایزه کرستال نصیب چهار تن از هنرمندان شناخته شده گردید
اینبار افتخار جایزه کرستال نصیب چهار تن از هنرمندان شناخته شده گردید

موضوع تمرکز در سال جاری تسلط بر انقلاب چهارم صنعتی می باشد. در اجندا موضوعات دیگری همچون توسعه اقتصآد پایدار جهانی، اقلیم رو به گرما در کره زمین، محیط زیست، بحران رو به افزایش پناهندگان و مبارزه با دهشت افگني نیز شامل می باشد.

کلاوس شواب، بنیانگذار و رئیس اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، در مورد چنین گفت، « من امیدوارم شما با برگشت به منازل تان متقاعد بدین باشید که در آینده قریًه جهاني ما تنها می تواند در صؤرتی به خوبی مدیریت شود که در آن از دیالوگ همکاری، همدستي و روحیه تشریک مساعي کار گرفته شود.»

گی جکسن ژورنالست آزانس خبري فرانس پرس در مورد تاثیرات ناگوار حملات تررستی بر اقتصآد اظهار نگرانی نمود. وی گفت« من در پاریس هستم ما در انجا شاهد حمله تررستی در نوامبر بودیم که شما می دانید یک صدو سي تن کشته شدند. پس من فکر می کنم که اثر گره دوبت اسلامی روی اقتصآد به شکل واضح آن خیلی ها برای ما مهم می باشد.»

معاون رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن که شامل این نشست می باشد دیروز تعهد نمود که بقیه عمر خود را به تلاش برای از بین بردن سرطان وقف خواهد نمود.

وی پیشرفت سریع را برای رسیدن به هدف مهم خواند. وی گفت، « هدف ما اینست که ارزش های یک دهه پیشرفت را، در عوض، در پنج سال بدست آریم و در نهایت به خطر سرطان پایان بخشیم. ما در حال تلاش برای ایجاد تغییر تدریجی نیستیم، بلکه به دنبال جهش بزرگ می باشیم "

اقای جو بایدن که با یک هیات از کارشناسان جلوگيری از امراض سرطانی در حاشیه آمادگی برای این نشست در داؤوس صحبت می نمود، روی عملکرد جدید مبارزه با این بیماري و عزم راسخ امداد از سوی ایالات متحده در این عرصه تاکید ورزید.

در جریان این مراسم همه ساله جایزه کرستال به هنرمندانی اهدا می گردد که سهم بزرگ در درک متقابل فرهنگ بازی نمایند.

اینبار این افتخار نصیب چهار تن از هنرمندان شناخته شده گردید که در جمله آنان ستاره مشهور سینمای کشورچین، یاو چن، هم شامل می باشد. خانم چن در عرصه بلند بردن سطح آگاهی بحران پناهندگان و رهبریت ستودنی اش خیلی ها تشویق گردید.

وی گفت، « در طول بازدید های متواتر پنج ساله ام داستانهای شنیده ام که یکې پې دیگری غم انگیز بوده اند، داستانهای که در آن شاهد ترس، نا امیدی و درد بودم ولی در عین حال در نگاه های این داستان سرایان شاهد شجاعت پشتکار و امید هم بودم. قدرت که این پناهندگان من داده اند در واقع بزرگتر از آنچه هست که من به آنها به ارمغان اورده ام. »

یاو به حیث سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد برای دفتر بخش پناهندگان نیز ایفای وظیفه می نماید.

هنرپیشه مشهور و ستاره سینمای هالیوود، لیوناردو دو کاپریو، هم دیروز با پروژه های حمایت کننده محیط زیست، رهبران برجسته در عرصه تجارت و امداد با اداره های کمک کننده مهاجرین، اعلان کمک های مالی به ارزش پانزده ملیون دالر نمود.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی جهت اشتراک در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد عازم سویس گردید.

رئیس جمهور غنی در این سفر دو روزه بر علاوه اشتراک و ایراد سخنرانی در دو مجلس مختلف مجمع جهانی اقتصاد، با رئیس مجمع مذکور، سرمنشی سازمان ناتو، شماری از سران کشور های اشتراک کننده و روسای شرکت های اقتصادی بزرگ دنیا دیدار خواهد کرد.

آقای غنی در حاشیه این اجلاس، در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و امریکا و همچنان نشست های که در رابطه به آینده افغانستان و ثبات و امنیت جهانی دایر می گردد، اشتراک می کند. مراسم افتتاحیه اجلاس سالانه مجمع اقتصاد جهان در شهر داؤوس سویس دیروز سه شنبه برگزار شد.

در این نشست از صد کشور و منطقه در گوشه و کنار جهان بیش از دو هزارو پنجصد تن عضؤ دور هم تجمع می نمایند که در جمله آنان رؤسای جمهور از چهل کشور و مقامات عالیرتبه حکومات مختلف نیز شامل می باشند.

بر علاوه یک هزار و پنجصد تن از رهبران موسسات اقتصآدي و کمپنی های بزرگ جهاني نیز در این نشست که از چهار شنبه تا شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت شرکت خواهند ورزید.

XS
SM
MD
LG