لینک های دسترسی

Breaking News

اشتراک دو ملیون زایر در مراسم حج ۲۰۱۶


شهروندان ایرانی امسال در مراسم حج اشتراک نمی کنند
شهروندان ایرانی امسال در مراسم حج اشتراک نمی کنند

حدود دو میلیون زایر، امروز در اوج مراسم حج که روز عرفه میباشد، در میدان عرفات به نیایش پرداختند. در میان حجاج، امسال مسلمانان سوریه در جبل الرحمۀ عرفات گردهم آمدند و از دربار خداوند، خواستار تأمین صلح در کشور شان گردیدند.

سوری ها به شمول بیجا شده گان در کمپ های مهاجرین که در شهر های تحت محاصره گیر مانده اند، در حالیکه که برای ایجاد صلح در کشورشان دعا کردند، تعهد سپردند که برای برآورده شدن آرزوی شان در مراسم حج اشتراک کنند. ام طارق یکی از باشندگان دیره می گوید در مراسم امروز به مشکل مواجه نشدند" شکر خدا مشکلی نداشتیم و امیدوار استیم که دیگران هم مشکلی ندیده باشند . خداوند ما را ببخشد و به بحران سوریه خاتمه بخشد، به جوانان کمک کند و بر ما رحم کند."

بسیاری سوری ها در روز عرفات در جبل الرحمۀ جمع شده و برای ختم جنگ پنج ساله درسوریه دعا نمودند. حیام، باشنده شهر حلب سوریه، دعای خیر می کند" امیدوار استیم که خداوند برما و سوریه رحم کند و بر تمام کشور های عرب، که با بحران جنگ مواجه اند، رحمت اعطا فرماید. ما دعا می کنیم واگر خواست خداوند باشد انتقام مردم ما را از بشارالاسد و طرفداران وی بگیرد. برای ما او یک انسان کافر است و کسانی که ازوی طرفداری می کنند نامسلمان استند."

یکی از زایرین سوری که در ترکیه مهاجر بود گفت اقاربش ازوی خواسته اند تا به کوه در عرفات برود و برای سوریه دعا کنم. سایر زایرین نیز برای ختم جنگ در کشور هایشان دعا کردند.

العدل، زایر یمنی برای ایجاد صلح در یمن دعا می کند" بلی میخواهم برای صلح در یمن دعا کنم، برای کسانی که درسوریه و عراق استند، برای همه مسلمانان دعا کنم که خداوند اسلام و مسلمانان را پیروز بگرداند."

سال گذشته حدود دو میلیون مسلمان برای مراسم حج به عربستان آمده بودند، قرار گفته مقامات سعودی امسال حد اقل ۱.۳ میلیون مسلمان برای ادای مراسم حج آمده اند. مراسم حج که از دهم سپتمبر آغاز شده است برای پنج روز ادامه دارد. وزیرداخله عربستان سعودی بروز جمعه اعلام کرد که برای تامین امنیت مراسم حج حدود صد هزار نیروی امنیتی تعبیه شده تا ازدحام زایرین را حین مراسم حج تنظیم نمایند.

XS
SM
MD
LG