لینک های دسترسی

Breaking News

تفاهم نو عبدالله و غنی پس از نشست بروکسل اعلان می شود


غنی و عبدالله برای حل اختلافات شان چند بار ملاقات کرده اند
غنی و عبدالله برای حل اختلافات شان چند بار ملاقات کرده اند

با وجود چندین دور گفتگو های رویاروی میان رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان برای زدودن اختلافات سیاسی شان، هنوز از تفاهم این دو، دست کم به صورت رسمی، خبری نیست.

به دنبال هر دور از گفتگو ها، هر دو جانب در خبرنامه های جداگانه گفته اند که نشست هایشان در "فضای صمیمانه" انجام یافته است.

با این حال عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و سرپرست ولایت بلخ، گفته است که نتایج مذاکرات رئیس جمهور محمد اشرف غنی و رئیس اجرایی داکتر عبدالله پس از نشست بروکسل در باره افغانستان (۴-۵ اکتوبر ۲۰۱۶) اعلان خواهد شد.

رئیس اجرایی جمعیت اسلامی به روز دوشنبه گفت: "با رئیس جمهور هم تفاهم داشتیم و با رئیس اجرائیه هم قسمی که قبلا هم برای تان وعده کرده بودیم، یک حرکت قوی و ملی را راه انداختیم، و در کابل وضعیتی را که موجود بود، تغییر دادیم و صحبت ها به جای خوبی رسیده، تا پانزده روز بعد از عید نهایتا قسمت اعظم نتیجه بعد از نشست بروکسل برای شما اعلام خواهد کردیم که ما در سطح افغانستان چه تغییراتی را خواهد آوردیم".

اختلافات میان دو رهبر حکومت افغانستان پس از آن آشکار گردید که داکتر عبدالله از سیاست های رئیس جمهور غنی به شدت انتقاد ورزید و گفت که در تعیینات و تصامیم حکومتی با وی مشورتهای لازم صورت نمی گیرد.

در واکنش ریاست جمهوری گفت که اظهارات داکتر عبدالله "در مطابقت با موازین و روحیۀ دولت‌داری نبود".

در این میان شماری از شخصیت های سیاسی افغان به ویژه حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، خواستار برگزاری لویه جرگه شدند تا راه حل اساسی را برای اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی جستجو کند.

XS
SM
MD
LG