لینک های دسترسی

Breaking News

مرکل: آماده ام بار دیگر خود را به کرسی صدارت کاندید کنم


خانم انگلا مرکل تا حال سه بار به حیث صدراعظم آلمان انتخابات است.
خانم انگلا مرکل تا حال سه بار به حیث صدراعظم آلمان انتخابات است.

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان،امروز یکشنبه اعلام کرد که می خواهد خود را بار دیگر کاندید کرسی صدارت در آن کشور کند. خانم مرکل روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که قبل از اعلام تصمیم اش در این مورد، با اعضای بر جستۀ "حزب دموکرات مسیحی" ملاقات داشت.

خانم مرکل گفته است که بدون وقفه در این مورد فکر کرده و در نهایت به این نتیجه رسید که وی آماده است تا بار دیگر خود کاندید کرسی صدارت کشورش کند.

خانم مرکل ۶۲ ساله که اولین صدراعظم زن در آلمان است، به طور گسترده به مثابۀ نیرو ثبات دهنده برای اروپا در شرایط دشوار تلقی می گردد، به خصوص پس از آنکه بریتانیا بر اساس یک نظر سنجی از اتحادیه اروپا، خارج می شود.

اگر خانم مرکل برندۀ انتخابات ۲۰۱۷ آلمان شود و تا آخر دورۀ چهار سالۀ خود در این کرسی باقی بماند، دورۀ کاری وی به حیث صدراعظم آلمان برابر مربی اش، هلموت کهل، صدراعظم پیشین آلمان، خواهد رسید که برای چهار دور—یعنی شانزده سال در آن کشور به کرسی صدارت باقی ماند.

خانم مرکل از سال ۲۰۰۵ میلادی به این سو، به حیث صدراعظم آلمان ایفای وظیفه کرده و در این مدت رهبری بزرگترین اقتصاد اروپا را در شرایط بحران مالی و قرضه های دول عضو منطقه یورو زون را بر عهده داشت. به همین دلیل، خانم مرکل، احترام جامعه بین المللی را به خود جلب کرد.

بحران پناهجویان در آلمان

علاوه بر آن، در حال حاضر، خانم مرکل تلاش می کند تا بحران پناهجویان را که در کشور های اروپایی به خصوص آلمان سرا زیر شده اند، حل کند.

در ماه سپتمبر امسال، خانم مرکل گفت که کاش بحران پناهجویان را به گونۀ متفاوت رسیدگی می کرد و اظهارات وی مردم آلمان را متعجب کرد. اظهارات خانم مرکل در مورد بحران پناهجویان پس از آن صورت گرفت که حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالتی در برلین، با شکست جدی مواجه شد.

حدود یک میلیون پناهجو در آلمان سرا زیر شده اند.
حدود یک میلیون پناهجو در آلمان سرا زیر شده اند.

پالیسی خانم مرکل و نحوۀ رسیدگی حکومت وی به بحران پناهجویان در آن کشور، بسیاری از رای دهندگان آلمانی را به خشم آورده است. پس از اجازۀ وردو حدود یک میلیون پناهجو به آلمان، محبوبیت خانم مرکل و حزب اش در میان مردم کاهش یافت و در عین حال، سایر احزاب در انتخابات محلی آن کشور، دست بالا پیدا کردند--به خصوص حزب موسوم به "بدیل برای آلمان" از محبوبیت بیشتر برخوردار شده است، زیرا آن حزب مخالف ورود پناهجویان به آلمان است.

فراوک پتری ۴۱ ساله که رهبری حزب "بدیل برای آلمان" را بر عهده دارد، در سال ۲۰۱۷ خود را در مقابل خانم مرکل، کاندید خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG