لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخلۀ جرمنی: در سال ۲۰۱۶ روزانه ده حمله بر پناهندگان صورت گرفته است


یک مرکز اقامت پناهندگان در جرمنی
یک مرکز اقامت پناهندگان در جرمنی

وزارت داخلۀ جرمنی معلوماتی را نشر نموده است که نشان میدهد پناهندگان و پناهجویان در سال ۲۰۱۶ ده بار در روز مورد حمله قرار گرفته اند.

مقامات جرمنی میگویند در سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ حملۀ ضد مهاجرین صورت گرفته که در نتیجۀ آن ۵۶۰ نفربشمول ۴۳ طفل زخمی شده اند. این ارقام در جواب سوالات "اولا جیلپکه" عضو حزب چپ گرای "دی لینک" در پارلمان جرمنی به نشر رسیده است.

حکومت جرمنی میگوید "این خشونت ها را شدیدأ محکوم" مینماید. در نامه یی که از طرف وزارت داخلۀ جرمنی تهیه شده گفته شده است:" مردمی که از کشور شان فرار نموده اند و در جرمنی حفاظت و مصؤونیت میخواهند حق دارند انتظار داشته باشند که آنها بطور امن جابجا شوند".

درین نامه علاوه شده است :"هر کدام در جامعۀ و سیاست ما مسؤولیت مشترک دارند تا واضحأ موقعیت روشن علیۀ حمایت و یا حتی تحمل بی سر و صدا و خاموشانه به چنین حملات توسط یک اقلیت جامعۀ ما داشته باشند".

ترس از بیگانگان در حالی در جرمنی افزایش یافته که در دوسال گذشته هجوم ورود پناهجویان در اکثر ایالات مثل سکسونی، سکسونی انهالت و مکلین برگ، غرب پومانرانیا، با خشم و حملات بر پناهجویان همراه شده است.

در سال ۲۰۱۵ رقم خشونت توسط گروۀ دست راستی علیۀ پناهجویان ۱۴۰۸ بود که نسبت به پنج سال گذشته ۴۲ فیصد اقزایش یافته است. در عین زمان در آنسال ۷۵ حملۀ آتش سوزی به محلات پناهجویان صورت گرفته است که قبل از آن تنها پنج آتش سوزی ثبت گردیده بود.

گزارش: صدای امریکا

برگردان: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG