لینک های دسترسی

Breaking News

داعش و طالبان مسوولیت حملات انتحاری کابل را بر عهده گرفتند


حملات گروهی در مربوطات حوزه‌های ۱۰ و ۱۳ قبل از ظهر امروز آغاز شد
حملات گروهی در مربوطات حوزه‌های ۱۰ و ۱۳ قبل از ظهر امروز آغاز شد

داعش از طریق سایت اعماق گفته است که حملۀ انتحاری و گروهی حوزۀ سیزدهم را افراد این گروه انجام داده و طالبان مسؤولیت حمله بر مربوطات حوزۀ دهم شهر کابل را به دوش گرفته اند؛ امنیت ملی افغانستان مسؤولیت هر دو حمله را به دوش شبکۀ حقانی و لشکر طیبه انداخته است.

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که مهاجمان مسلح و انتحاری حملاتی را به روز چهارشنبه در مربوطات حوزه‌های سیزدهم و دهم شهر کابل انجام داده اند.

ویس‌ احمد برمک، وزیر داخلۀ افغانستان، عصر روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز، دو مهاجم می‌خواستند که از عقب حوزه سیزدهم داخل شده و حمله کنند؛ اما پولیس قراول متوجه می‌شود و درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی آغاز گردید.

او افزود "اینها چندین بم دستی را هم پرتاب می‌کنند و یک قسم مواد دارند و به مجردی که پرتاب می‌شود، آتش در می‌گیرد، یک قسمتی حوزه آتش می‌گیرد؛ ولی در عین زمان پولیس ما مقاومت می‌کند در برابرشان، تا بلاخره که بیشتر از یک ساعت هر دو انتحاری از پا در می‌آیند".

به گفتۀ وی، دو پولیس در این حمله کشته و دو تن نیز زخمی شده اند؛ اما از تلفات احتمالی افراد ملکی چیزی بیان نکرد.

همچنان، وزیر داخلۀ افغانستان، گفت که یک مهاجم دیگر قبل از این که حملۀ انتحاری را در ساحه مهتاب قلعه انجام دهد، توسط پولیس شناسایی و از پا در آمده است. او افزود که در این رویداد یک فرد ملکی زخمی شد و وضعیت وی قناعت‌بخش می‌باشد.

هم‌زمان با این حمله، مهاجمان در مربوطات حوزه دهم امنیتی در منطقۀ شهر نو کابل نیز حملۀ را انجام دادند که هنوز هم درگیری در این ساحه جریان دارد.

وزیر داخلۀ افغانستان، گفت که یکی از مهاجمان خودش را در این ساحه منفجر می‌سازد و بین چهار تا پنج مهاجم دیگر که در نزدیکی محل سوار بر موتر بودند، داخل یک ساختمان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شده اند.

به گفتۀ وی، قطعات پولیس هم اکنون در ساحه حضور دارند و تلاش دارند که حملۀ مهاجمان را مهار سازند.

داکتر وحید مجروح، رئیس روابط خارجی و سخنگوی وزارت صحت افغانستان، گفت که ۱۰ کشته و ۲۳ زخمی از هر دو حمله به شفاخانه‌های شهر کابل منتقل شده اند.

XS
SM
MD
LG