لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان بار دیگر به صفت رئیس جمهور ترکیه انتخاب شد


APTOPIX Turkey Elections
APTOPIX Turkey Elections

کمسیون انتخابات ترکیه، اوایل روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را برنده انتخابات ریاست جمهوری آن کشور اعلام کرد، این در حالیست که حتی قبل از اعلام رسمی نتایج، مخالفان نتایج را به آزمون کشیده ‌اند.

نتایج غیر رسمی آرای مردم نشان میداد که اردوغان با کسب ۵۲.۵ درصد آرا در صدر و محرم اینجه، رقیب اصلی رئیس جمهور ترکیه، از حزب جمهوریخواه خلق، حدود ۳۱ درصد آرا را به دست آورده است تا به حال در صدی آرا به صورت رسمی از جانب کمسیون انتخابات ترکیه اعلام نشده است.

انتخابات در ترکیه
انتخابات در ترکیه

​رئیس جمهور ترکیه در بیانیه ای که عصر روز یکشنبه در استانبول ایراد کرد گفت که مردم کشورش مسئولیت ریاست جمهوری و وظایف اجرایی را به او سپرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که قرار بود سال آینده برگزار شود، همزمان در روز یکشنبه (۲۴ جون) برگزار شد، و قرار گزارش ها حزب حاکم اسلامگرای "عدالت و توسعه" آقای اردوغان حدود ۴۳ درصد آرا و حزب جمهوریخواه خلق ۲۳ درصد آرا را در انتخابات پارلمانی کسب کرده است. همچنان حزب دموکراتیک خلق‌ها، که از حمایت کردها برخوردار است ، حدود ۱۱ درصد آرا را به دست آورده است.

منتقدین رجب طیب اردوغان هشدار میدهند که انتخاب دوباره وی قدرت را به رهبری میدهد که به گفته آن ها به صورت فزاینده ای تمایلات خود کامه را از خود بروز داده است.

XS
SM
MD
LG