لینک های دسترسی

Breaking News

سخنگوی غنی در قالب مزاح و طنز چی گفت؟


شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان شام پنج‌شنبه گذشته در نخستین برنامۀ طنزی سیاسی "کاکتوس" تلویزیون یک مهمان بود.

آقای مرتضوی در این برنامۀ ۵۰ دقیقه‌ای در موارد مختلف از سیاست گرفته تا زندگی شخصی‌اش حرف های را بیان کرد که شاید هیچگاهی در قالب رسمیات چنین حرفی از دهان وی بیرون نشده باشد.

بخشی از این برنامه به تعریف شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان از دید آقای مرتضوی اختصاص یافته بود که باید با دیدن عکس آن شخص یک جمله در مورد وی می‌گفت.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان با دیدن تصویر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری گفت "جنگجوی بسیار ماهر، یک شخص بسیار با وفا به مردمش، ولی یک سیاستمدار نا موفق".

مجری برنامه در این بخش تصویر حامدکرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان را نیز نشان داد و آقای مرتضوی گفت "ایلا دادنی (رها کردنی) نیست، ارباب سیاسی و بازیگر پشت صحنه‌های انتخاباتی".

تصویر احمد ایشچی، رقیب سیاسی جنرال دوستم و یکی از شخصیت‌های سیاسی خبرساز افغانستان نیز به آقای مرتضوی نشان داده شد. آقای مرتضوی در مورد ایشچی گفت "سیاستمدار بسیار نجیب...قربانی رقابت‌های ناسالم سیاسی".

آقای مرتضوی با دیدن نام ملا محمد عمر، رهبر پیشین طالبان که روی کاغذ سفید نوشته شده بود در مورد شخصیت وی گفت "دنیا را ناقص می‌دید با یک چشم".

عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، نام دیگری بود که در جریان برنامه از وی یاد شد و مرتضوی در وصف وی با لبخند گفت "مجاهد سرمایه دار".

معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در قسمتی از این برنامه حاضر نشد در مورد معاون رئیس جمهور محمد اشرف غنی در انتخابات آینده معلومات بدهد و طبق روال برنامه چشیدن آب مرچ را بر دادن پاسخ به این پرسش ترجیح داد.

XS
SM
MD
LG