لینک های دسترسی

Breaking News

چهرۀ مذهبی جنجال‌برانگیز اندونیزیا از زندان آزاد می‌شود


یک چهرۀ مذهبی اندونیزیا که از او به عنوان رهبر فکری تندروان اسلامی در این کشور نام برده می‌شود، قرار است پیش از تکمیل دورۀ ۱۵ سالۀ حبس خود، از زندان آزاد شود.

مقامات گفته اند که آزادی ابوبکر بشیر، پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس جمهور اندونیزیا، به شرط دست کشیدن او از باورهای تندروانۀ مذهبی، مدت حبس‌اش را کاهش داد.

آقای بشیر موضع سیکولار حکومت اندونیزیا را نمی‌پذیرد و بارها تاکید کرده که نسبت به اعمال خود تنها به خدا جواب‌گو است. او هم‌چنین تاکید دارد که اندونیزیا باید تحت حاکمیت شریعت اسلامی قرار بگیرد.

برنامۀ آزادی او از زندان، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اندونیزیا صورت می‌گیرد. منتقدان رئیس جمهور اندونیزیا، از او انتقاد کرده اند که موضع‌گیری‌هایش "به حد کافی اسلامی نیست."

یوسریل ایزا ماهندرا، رئیس یک حزب سیاسی اسلامی که در عین حال، مشاور انتخاباتی رئیس جمهور اندونیزیا نیز است، در یک کنفرانس خبری گفت که موضوع زندانی بودن ابوبکر بشیر را به توجه رئیس جمهور رسانده است.

او گفت که رئیس جمهور، با "احترام" به باورها و عقاید آقای بشیر، شرایط آزادی او را فراهم کرده است.

اگرچه هنوز تاریخی برای رهایی این ملای ۸۰ ساله اعلام نشده، اما انتظار می‌رود که آزادی او ظرف چند روز آینده صورت گیرد.

ابوبکر بشیر، بدنبال بمب‌گذاریهای بالی در سال ۲۰۰۲ بازداشت شد، اما محکمه نتوانست اتهامات وارده به او در زمینه دست داشتن در این حملات را ثابت کنند.

اما در سال ۲۰۱۱، به دلیل حمایت از یک کمپ آموزشی نظامی شبه‌نظامیان اسلامی، به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

XS
SM
MD
LG