لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از 'قاچاق' دختران مسیحی پاکستان به چین


یکی از قربانیان شرکت‌های همسریابی چینی در پاکستان
یکی از قربانیان شرکت‌های همسریابی چینی در پاکستان

مقامات دولتی و فعالان مدنی در پاکستان نسبت به آنچه که افزایش "قاچاق" دختران مسیحی پاکستانی به چین برای ازدواج با مردان چینی خوانده می‌شود، ابراز نگرانی کرده اند.

فعالان در پاکستان گفته اند که تا حالا صدها نفر از دختران مسیحی، برای ازدواج به چین قاچاق شده اند و این روند از اواخر سال گذشته میلادی، سیر صعودی داشته است.

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش کرده است که دلالان به والدین این دختران که معمولاً از خانواده‌های فقیر پاکستان هستند، چندین هزار دالر پول می‌دهند و به آنان تعهد می‌کنند که برای دختران‌شان، شوهران ثروتمند و مسیحی در چین جستجو خواهند کرد.

ولی در حقیقت، براساس گزارش اسوشیتد پرس، زمانی که این دختران به چین می‌رسند، معمولا خلاف میل‌شان به ازدواج داده می‌شوند و در برابر انواع بدرفتاری‌ها و خشونت‌ها قرار می‌گیرند.

اسلم آگوستین، وزیر حقوق بشر و اقلیت‌های پاکستان در ایالت پنجاب می‌گوید: "این قاچاق انسان است. دلیل تمام این ازدواج‌ها، حرص است... من با شماری از این دختران ملاقات کرده ام و همه بسیار فقیر بوده اند."

آقای آگوستین هم‌چنین دولت چین و سفارت این کشور در اسلام‌آباد را به بی‌توجهی متهم کرده و می‌گوید که برای این دختران بدون هیچ تحقیقی ویزه و اسناد سفر فراهم می‌کنند.

ولی وزارت خارجه چین این اتهام را رد کرده و گفته است که فعالیت شرکت‌های غیرقانونی همسریابی برای آن‌ها غیرقابل قبول است.

دیدبان حقوق بشر نیز اخیرا با انتشار اعلامیه‌ای از چین و پاکستان خواست تا برای جلوگیری از "قاچاق عروس‌ها" دست به کار شوند. این سازمان در اعلامیۀ خود نسبت به "خطرات بردگی جنسی زنان و دختران پاکستان در چین" هشدار داده است.

در همین حال، تلویزیون جیو گزارش کرده که سازمان تحقیقات فدرال پاکستان روز دوشنبه هشت شهروند چین و چهار پاکستانی را در ایالت پنجاب در رابطه به قاچاق انسان بازداشت کرده است.

براساس این گزارش، عملیات بازداشت این افراد از سوی ماموران مخفی انجام شد که در یک مراسم تنظیم ازدواج از سوی این افراد شرکت کرده بودند.

سفارت چین در اسلام‌آباد ماه گذشته اعلام کرد که با پاکستان در زمینۀ جلوگیری از فعالیت مراکز غیرقانونی همسریابی همکاری می‌کند.

XS
SM
MD
LG