لینک های دسترسی

Breaking News

قاضی القضات پیشین پاکستان صدر اعظم موقت آن کشور می‌شود


ناصر الملک در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ قاضی القضات پاکستان بود
ناصر الملک در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ قاضی القضات پاکستان بود

ناصر الملک، قاضی القضات پیشین پاکستان برای مدت دو ماه به حیث صدر اعظم موقت آن کشور تعیین شد و قرار است روز جمعه سوگند وفاداری یاد کند.

میعاد خدمت حکومت پاکستان به رهبری حزب مسلم لیگ روز پنجشنبه رسماً پایان یافته و پارلمان آن کشور تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی منحل می‌شود.

ناصر الملک تا انتخابات پارلمانی پاکستان که در ۲۵ جولای برگزار خواهد شد، به حیث صدر اعظم موقت این کشور کار خواهد کرد و پس از انتخابات هر حزبی که اکثر کرسی های پارلمان را گرفت، صدر اعظم جدید را معرفی خواهد کرد.

حکومت موقت که در آستانۀ انتخابات پارلمانی پاکستان شکل می‌گیرد، در واقع برای جلوگیری از خلای قدرت بوده و اغلباً تا رویکار آمدن حکومت جدید منتخب، کدام تصمیم بزرگ سیاسی نمی‌گیرد.

شاهد خاقان عباسی صدر اعظم و خورشید شاه رهبر عمدۀ مخالف سیاسی حکومت پاکستان پس از هفته ها چانی زنی به گزینش ناصر الملک به صفت صدر اعظم موقت توافق کردند.

در تاریخ ۷۰ سالۀ پاکستان، این دومین بار است که پارلمان توانسته است، بدون منحل شدن در اثر تنش یا کودتای نظامی، دورۀ کاری پنج سالۀ خود را تکمیل کند.

در همین حال، حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز ادعا کرده است که اردوی پاکستان تلاش دارد تا این حزب را در جریان انتخابات پیشرو تضعیف کند.

XS
SM
MD
LG