لینک های دسترسی

Breaking News

ولیعهد سعودی: هتلر در قیاس با خامنه‌ای خوب به نظر می‌رسد


ولیعهد عربستان سعودی با انتقاد از آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، گفته است که خامنه‌ای شخصیتی دارد که هتلر در قیاس با او خوب به نظر می‌رسد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با نشریۀ اتلانتیک گفته است که هتلر به دنبال تسخیر اروپا بود ولی رهبر جمهوری اسلامی جویای تسخیر جهان است.

شهزادۀ سعودی گفت "در همه جا به مقابله با ایران می پردازیم؛ در افریقا و آسیا، از عراق و مالیزیا و سودان گرفته تا یمن و لبنان. ما معتقدیم به این ترتیب مشکلات در داخل ایران آشکار می شود که ممکن است باعث فروپاشی رژیم شود...هم اکنون سناریویی برای جنگ خاورمیانه داریم."

عربستان سعودی اقدامات ایران در کشورهای منطقه از جمله سوریه، لبنان، عراق و یمن را موجب بر هم خوردن ثبات و امنیت منطقه می‌داند و حمایت از ایران از شبه نظامیان شیعه در این کشورها را محکوم می‌کند.

اما ایران اتهامات عربستان را رد کرده و اقدامات ریاض را موجب به وجود آمدن بحران در سوریه می‌داند.

شاهزاده محمد بن سلمان در بخش دیگری از مصاحبه خود در مورد "حق یهودیان برای حکومت بر دست کم بخشی از سرزمین اجدادی خود" گفت که هم اسرائیلی ها و هم فلسطینی‌ها حق دارند سرزمین خود را داشته باشند و باید به توافق صلحی دست یافت که باعث ثبات همه طرف‌ها باشد و روابط عادی میان همه برقرار شود.

XS
SM
MD
LG