لینک های دسترسی

Breaking News

نشر سریال‌های ترکی در کشورهای عربی ممنوع شد


سریال‌های ترکی در سرتاسر جهان علاقمندان فراوان دارد
سریال‌های ترکی در سرتاسر جهان علاقمندان فراوان دارد

بزرگترین رسانۀ خصوصی جهان عرب، گروه نشراتی ام بی سی که مالک آن یک سرمایه دار سعودی است، دستور یافته است تا نشر برنامه های تلویزیونی ترکی را متوقف کند.

تصمیم به تحریم نشرات سریال های ترکی که در سرتاسر جهان به ویژه شرق میانه پربیننده است، به دنبال افزایش تنش میان ترکیه و کشورهای عربی اتخاذ می‌شود.

مازن هایک، سخنگوی گروه ام بی سی، به خبرگزاری رویترز گفت "این تصمیمی است که به شمول ام بی سی، ظاهراً چندین شبکۀ تلویزیزونی در چندین کشور عربی را احتوا می‌کند."

عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی، حزب عدالت و انکشاف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، را دوست قوایی در منطقه می‌پندارند که این دو کشور عربی مخالف آن اند.

همچنان، انقره سال گذشته، پس از آن از قطر حمایت کرد که عربستان سعودی، امارات متحدۀ عربی، بحرین و مصر به خاطر ادعاهای مبنی بر حمایت از گروه های دهشت افگن و روابط با ایران، بر قطر تحریم وضع کردند. قطر این اتهامات را رد کرده است.

شماری از منتقدان عرب نیز در شبکه های اجتماعی بر ضد درامه های تلویزیونی ترکی کمپاین کرده و آن را عامل نفوذ فرهنگی ترکیه در جهان عرب خوانده اند.

آقای هایک گفته است که این تحریم شامل همه برنامه های ترکی شده و در حال حاضر شش برنامه باید فوراً متوقف شود. شمار از این برنامه ها از ده سال به اینسو نشر شده و ضمن درآمد خوب، شمار زیاد بیننده در کشورهای عربی دارد.

سخنگوی گروه نشراتی ام بی سی گفت "توقف نشرات درامه های ترکی، فرصتی را برای برنامه سازان در کشورهایی چون قطر و لبنان فراهم می‌کند تا با تولید درامه های عالی عربی بدیلی را به وجود آورده و این خلا را پر کنند".

XS
SM
MD
LG