لینک های دسترسی

Breaking News

اجتماع  هزارها تن در صيفيبه  های ساحلی تایلند در عزاي قربانیان  سئونامی در سال پیش


امروز دوشنبه بوقت محل در تايلند ، هزار ها تن از مسافرين خارجي درصيفيه هاي سواحل جنوبي تايلند جمع شدند تا سالگرد درگذشت هزار ها نفري را برگذار کنند که سال قبل در اثر زلزله زير بحر يا سونامي در اقيانوس هند هلاک شدند .

در اين روز مراسمي در صيفيه هاي « کاهو ليک» ، « پوکيت» و « في في» تايلند براي يادآوري از زياده از هشت هزار نفري ترتيب يافته بود که در آن محلات ، دو هزار از خارجي ها نيزجان شانرا ازدست دادند .

بعضي از عزاداران اکليل هاي گل هاي سفيد را بر محراب هاي سيار نهادند ، در حاليکه سايرين گل هاي گلاب و ارعواني رنگ را به آب اقيانوس انداختند .

در يکي از اين مراسم ، « تاکسيين شينيوارتا» صدراعظم تايلند از خارجي ها طلب معذرت نمود که اقارب شانرا در فاجعه سونامي از دست دادند. او همچنان از سياحين جاپاني و چيني تقاضا کرد به تايلند برگردند . صدراعظم تايلند افزود آنها بخاطر ترسم از ارواح هلاک شده گان نيز بايد از تايلند بازديد کنند .

بعضي از تايلندي ها حاضر نشده اند در مراسم مرتبه حکومت تايلند شرکت کنند چه اظهار ميدارند که اين مراسم بسيار پر خرج و سرور آميز بوده است . باشندگان دهکده ماهيگيري « بام نان کيم» تصميم دارند به اين مناسبت مراسم بودائي خودشانرا انجام بدهند .

XS
SM
MD
LG