لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال موجوديت انفلوانزاي پرندگان در افغانستان


مامورين افغانستان مي گويند آنها ۹۹ فيصد متيقن هستند که ويروس مهلک اچ پنج ان يک انفلوانزاي پرندگان در افغانستان کشف شده است.

مامورين محلي امور صحي امروز چهارشنبه گفتند فکر ميکنند که آزمايشات بيشتر در روز بعد شيوع اين مرض را در فارمهاي مرغداري در کابل وولايت شرقي ننگرهار تائيد خواهد کرد.

درهند مامورين براي از بين بردن حدود ۷۵ هزار مرغ جهت جلوگيري از شيوع اين مرض در ايالت غربي مهارشترا آمادگي مي گيرند. آزمايش چندين مرغ در آن محل از وجود يک نوع انفلوانزاي پرندگان نتيجۀ مثبت داده اما هنوز معلوم نيست که آيا اين مرغان نوع ويروسي را که براي انسانها مهلک است حمل ميکنند يانه؟

همچنان امروز چهارشنبه چندين مامور ارشد سري لانکا در يک اجتماع اشتراک خواهند کرد تا مردم را متقاعد سازند که باوجود شيوع اين مرض در هند، خوردن گوشت مرغ بيخطر است . مامورين صحي برما به صداي امريکا گفته اند که به از بين بردن حدود دو هزار مرغ در شمال برما آغاز ميکنند و انتقال مرغ را در چندين منطقۀ آن کشور منع قرارداده اند.

و در اروپا يک لابراتوار اتحاديۀ اروپايي موجوديت ويروس اچ پنج ان يک را در مرغابي هاي وحشي در سويدن تائيد کرده است . اين اولين واقعۀ انفلوانزاي پرندگان در آنجا ميباشد.

XS
SM
MD
LG