لینک های دسترسی

Breaking News

قواي ائتلاف در بخشهاي شرقي افغانستان ۱۴تن تندروان را کشته اند


قواي ائتلاف برهبري ايالات متحده ميگويد که در يک حملۀ روز جمعه بر مخفيگاۀ تندروان در بخشهاي شرقي افغانستان ۱۴تن از آنها را کشته اند.

يک بيانيه اردو حاکيست که قواي ائتلاف تندروان را در محلي واقع در ولايت نورستان پيدا کردند. اردو ميگويد که تندروان با تفنگ و راکت انداز هاي خفيف مجهز بودند.

دريک واقعۀ جداگانه ، قواي ائتلاف و اردوي افغانستان در اوايل روز جمعه بر يک قريه در ولايت جنوبي قندهار حمله کرده يک تندرو مظنون را کشته و هشت تن انها را دستيگر کردند.

اردو ميگويد که فکر ميشود که تندروان مظنون حملاتي را بر قواي افغان و ائتلاف در ولايات قندهار و هلمند طرح ريزي نموده و براه انداخته اند.

بيش از ده هزار عسکر افغان و خارجي در ولايات جنوبي افغانستان عليه بقاياي طالبان در عمليات پاکسازي مشغول اند. حملات نظامي در ماه مي آغاز گرديد

قوماندان قواي ناتو در افغانستان ميگويد شورشيان طالب قويتر ميشوند قسماً بخاطري که جنگ عراق توجه و منابع را از افغانستان منحرف ساخت.

دگر جنرال ديويد ريچردز بروز پنجشنبه به بي بي سي گفت که جامعۀ بين المللي بسوي ديگري نگريستند و گذاشتند که در افغانستان خلائي ايجاد گردد.

اين جنرال برتانوي گفت جنگ در عراق براي مدتي توجۀ مردم و منابع را بخود جلب کرد.

رهبران نظامي از برتانيه و ايالات متحده درين هفته اذعان کردند که شورش طالبان قويتر از توقع شده است، مخصوصاً در جنوب افغانستان. ناتو براي اخذ کنترول امنيت از قواي ايالات متحده در جنوب افغانستان آمادگي ميگيرد.

XS
SM
MD
LG