لینک های دسترسی

Breaking News

قتل چهار تن از اهالي ملکي در انفجار انتحاري در کابل


مامورين افغان ميگويند يک انفجارانتحاري بم درنزديکي عراده هاي عسکري قواي ناتو درکابل چهار تن از افراد ملکي را کشته است.

مامورين ميگويند پنج تن ديگر بشمول يک خارجي هنگامي در اين حادثه زخمي شدند که عامل آن موتر حامل بم خود را بيک قطاراز عراده هاي عسکري متوقف شده در غرب کابل اصابت داد.

شاهدان عيني ميگويند اهالي ملکي درساحه بزودي عکس العمل خشم گينانه نشان دادند.

مامورين ايالات متحده ميگويند درباره اين واقعه شروع به تخقيق کرده اند. از هنگاميکه گروه افراطي طالبان در ۲۰۰۱ از قدرت رانده شدند، قواي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده و افغان، عليه چريک هاي طاالبان جنگيده اند.

طي يک سال اخير جنگ درافغانستان تشديد يافته است. موسسات و سا.مانهاي تعاوني بشري ميگويند در خشونت هاي جاري اهالي ملکي بيشترين صدمات و زيان ها را متحمل شده اند.

ظرف سه روز اخير اين دومين انفجارانتحاري بم در افغانستان بوده است. بروز جمعه يک منفجر کننده انتحاري بم که بم اش را با موتر حمل مي کرد ، بر يک قطارازعراده عسکري ناتو در ارزگان حمله کرد که در آن ۵ کودک اففان ، چهار کلان سال ملکي و يک عسکر هالندي کشته شدند.

سه عسکر ديگر هالندي توام با افراد ملکي افغان نيز در آن انفجار زخمي شدند. و باز هم در يک واقعه جادگانه در عين روز ، حمله کننده انتحاري بريک تعداد عراده هاي عسکري در شهرقندهار حمله کرد و با اين عمل پنج تن ملکي را زخمي ساخت.

XS
SM
MD
LG