لینک های دسترسی

Breaking News

در ۲۰ جون سال ۱۹۷۵ فلم مهيج و ترسناک "جا" در بازار سينمائي امريکا به نمايش قرار گرفت


در ۲۰ جون سال ۱۹۷۵ بود که فلم مهيج و ترسناک "جا" در بازار سينمائي امريکا به نمايش قرارگرفت و آناً هزار ها درهزار بيننده سينمائي را مجذوب و مرعوب ساخت که تا امروز خاطره صحنه هاي ترسناک آنرا ميليون ها نفر در امريکا و در ساير کشور هاي جهان بياد دارند و ماهي شارک برنگ سفيد رنگ را در خاطره خود زنده نگهداشته اند.

فلم « جا» که داستان از روي يک ناول معروف و پر تيراژ به همين نام اقتباس شده در جزيره تماشائي «مارتازوينيارد» يا تاکستان هاي مارتا در نيوانگلند ايالت زيباي ماساچوستس با صرف ۱۲ ميليون دالر تهيه شده است.

کارگردان اين فلم، ستيفون سپييلبرگ، در زمانيکه فلم «جا» را تهيه مي کرد ، بسيار جوان بود و صرف ۲۷ سال عمر داشت، اما بخت از يک سو و قوت فلم از سوي ديگر ، که از هر حيث بينده را در کرسي سينمائي به اصلاح ميخکوب مي کرد، چنان بيک بارگي کسب شهرت کرد که پر در آمدترين فلم در اين کشور شد تا اينکه فام « جنگ ستاره ها» تهيه شد و آن هنگام بود که به تدريج جاه اش را براي اين فلم جديد باز کرد.

فلم «جا» درکتگوري بهترين فلم ها به قضاوت و داروي داوران جايزه معروف «اکادمي اوارد » گذاشته شد و از جهات کيفيت، تازگي داستان و مناظر و صدا و ساير کيفيات در مقام رفيع پذيرفته شد و سه بار جايزه « اوسکار » را نصيب تهيه کنندگان خود ساخت.

نا گفته نماند که اين داستان خيالي براي ماهي شارک بخصوص قهرمان فلم «شارک بزرگ سفيدرنگ» بسيار منفي تمام شد چه او را بدنام عام و خاص ساخت و تا امروز که از آن هنگام سال ها مي گذرد، بيم از شارک هوا خواهان شانرا حين رفتن بسواحل بحري براي شنا مرعوب ساخته و هر بار بسياري از مردم را وادار ميسازد دامن احتياط را از دست ندهند.

XS
SM
MD
LG