لینک های دسترسی

Breaking News

'جنگ در افغانستان پيشرفتي را تهديد ميکند که در زمينۀ بهبود وضع زندگي اطفال صورت گرفته است'


يک گزارش تازه از جانب يونسيف ميرساند که خطر در گير ماندن اطفال افغانستان بين جنگهاي تندروان طالبان وعساکر امريکايي و ناتو رو به افزايش است و پيشرفتي را تهديد ميکند که در زمينۀ بهبود وضع زندگي اطفال صورت گرفته است.

ادارۀ مربوط به اطفال ملل متحد يعني يونسيف ميگويد افزايش در حملات انتحاري، بم گذاريهاي کنار جاده و حملات بر مکاتب چنين معني ميدهد که تهديدي که اطفال و نوجوانان افغان بدان مواجه اند از سال ۲۰۰۲ بدين سو زياد تر از هر وقت ديگرشده است.

مارتين بل نويسندۀ اين گزارش مي گويد در جريان نميۀ اول سال جاري ۴۴ مکتب يا بخاطر حملات مستقيم و يا تهديدات والدين و اطفال بخصوص دختران، مسدود شده است.

گزارش همچنان ميرساند که يونيسف ميگويد، در حال حاضر حدود شش مليون طفل افغانستان بمکتب ميروند که از سال ۲۰۰۱يعني زمانيکه طالبان هنوز بر سرقدرت بودند يک مليون بيشتر است.

گزارش هشدار ميدهد که خشونتهاي روبه افزايش و حملات تندروان اين پيشرفت را برعکس خواهد ساخت. يونسيف همچنان ميگويد بي ثباتي جاري در افغانستان چنين معني ميدهد که سازمانهاي بين المللي بايد مساعي باز سازي زيربناي صحي و تعليمي افغانستان را دوام دهند.

XS
SM
MD
LG