لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان رهبر کرد عراق را بکمک به دهشت افگنان متهم کرد


گزارش هاي وسايل نشراتي ترکيه حاکيست که رجب طيب اردوغان، صدراعظم آن کشور، مسعود برزاني، رهبر منطقۀ کرد نشين عراق را بکمک بشورشيان کرد که با ترکيه ميجنگند، متهم نموده است.

از قول آقاي اردوغان گزارش داده شده که بروز سه شنبه گفته است برزاني در موقفي قرار دارد که ميتواند با حزب کارگران کردستان کمک کند.

وزارت دفاع ايالات متحده امروز گفت در مورد مواضع شورشيان کرد در امتداد سرحد براي ترکيه اطلاعات استخباراتي فراهم خواهد کرد.

يک سخنگوي وزارت دفاع گفت کليد هرنوع پاسخ نظامي از جانب ترک ها و يا هر کس ديگري اطلاعات اقدام پذير استخبارتي ميباشد.

اين نطاق ميگويد تبادلۀ استخبارات براي مدتي جريان داشته است و او فکر ميکند که از اثر بحران موجوده اين تبادلات افزايش يافته است.

کابينۀ ترکيه امروز احتمال تعزيرات اقتصادي عليۀ کردستان عراق را مورد بحث قرار ميدهد. انقره حزب کارگران کردستان را بحمله بر جنوب شرق ترکيه از پايگاه هايي در شمال عراق متهم ميکند.

در بغداد، هوشيار زيباري، وزير خارجۀ عراق گفت در کوشش براي قطع راه هاي تدارکاتي به حزب کارگران کردستان، تعداد مواضع تفتيش در عراق افزايش يافته است.

او همچنان گفت حکومت متبوع او کوشش بليغ مينمايد تا هشت عسکر ترکيه را که در يک حملۀ غافلگيرانۀ هفتۀ گذشتۀ شورشيان کرد در جنوب شرق ترکيه گروگان گرفته شدند، بيابد.

XS
SM
MD
LG