لینک های دسترسی

Breaking News

پليس چهار نفر را در ارتباط به حمله به هتل سرينا باز داشت کرده است


پليس افغانستان چهار مظنون را در ارتباط به حملۀ روز دوشنبه به هوتل مجلل سرينادر کابل که شديداً از آن محافظت ميشود، باز داشت کرده است، طي اين حمله حد اقل هشت نفرکشته شده اند.

مقامات افغاني و خارجي تائيد کردند که يک شهروند امريکايي يک کارمند فليپيني هتل، يک ژورناليست نارويژي و محافظين امنيتي در بين کشته شدگان در هتل سرينا قراردارند.

امر الله صالح رئيس استخبارات افغانستان امروز سه شنبه جزئيات اين حملۀ مشابه به کوماندويي را به خبرنگاران داد.

او گفت سه تندرو شام روز دوشنبه به هوتل حمله ور شده اند. يک حمله کننده که يک محافظ را بضرب گلوله بقتل رسانيد توسط يک محافظ ديگر بضرب گلوله کشته شد و باعث آن گرديد که واکست انتحاري اش منفجر گردد.

حمله کنندۀ دومي خود را در نزديک دروازۀ دخولي صالون هوتل منفجر ساخت و حمله کنندۀ سومي داخل هوتل شده و در صالون اولي گلوله باري کرد. او بعداً باز داشت شد.

طالبان مسئوليت اين حمله را ادعا کرده اند و هشدار داده اند که حملات بيشتر به رستوران ها و مغازه هاي صورت خواهد گرفت که وقتاً فوقتاً مورد استفادۀ خارجيان قرار دارد.

مقامات افغانستان ميگويند اين حمله توسط يک شبه نظامي که با رهبر تندروان مستقر در پاکستان ارتباط دارد، سازمان داده شده بود.

عبدالله که در شهرک قبايلي ميران شاه در وزيرستان شمالي پايگاه دارد، براي سراج حقاني رهبر شناخته شدۀ قبايلي کار ميکرد که با طالبان متحد است.

در جريان اينحمله جوناس گهار ستوري وزير خارجۀ ناروي و کارمندان سفارت آستراليا در هوتل بودند. مقامات نارويژي امروز سه شنبه گفتند آقاي ستوري تصميم گرفته تا مدت سفرش به افغانستان را کوتاه سازد.

قرار بود وي قبل از عزيمت بکشورش با حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان ملاقات کند.

بو اسپلند، نمايندۀ موسسۀ ملل متحد در افغانستان امروز گفت اين حمله يک موضوع قابل نگراني بزرگ بوده و نشان ميدهد که مهمانان خارجي و افراد ملکي افغاني هدف آن بوده است.

چنين معلوم ميشود که حمله بر شهر وندان خارجي يک تاکتيک تازۀ طالبان باشد.در گذشته طالبان عمدتاً عساکر ناتو ايالات متحده پليس و افغان را هدف قرار ميدادند.

XS
SM
MD
LG