لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت چندين تندرو در شرق افغانستان


عساکر تحت رهبري ايالات متحده چند تند رو را در حالي در شرق افغانستان به قتل رسانيدند که انفجار يک بم کنار جاده در جنوب پنج نفر را زخمي ساخت.

يک بيانيۀ قواي ائتلاف حاکيست که تندروان طي حملۀ روز دوشنبه در ولايت ننگرهار کشته شدند. بيانيه نگفت که به چه تعداد تندروان کشته شده اند.

بيانيه همچنان حاکيست که عساکر يک تندرو را که به کمک به جنگجويان خارجي در منطقه ملزم است دستگير کرده اند.

در عين زمان پوليس در شمال افغانستان ميگويد، امروز سه شنبه انفجار يک بم کنار جاده پنج نفر بشمول سه فرد پوليس را در خارج شهر قندهار زخمي ساخت.

مقامات ميگويند اين آلۀ منفجره در حالي انفجار کرد که يک موتر چندين فرد پوليس را به اکادمي تربيۀ پوليس انتقال ميداد.

هيچ کسي تا بحال ادعاي مسئوليت نکرده، اما تندروان طالبان مسئول يک سلسله حملات اخير بر آن افراد پوليس که در بسا موارد بحيث افراد کمتر تعليم داده شدۀ قواي امنيتي قلمداد شده اند، شناخته شده اند.

جنوب افغانستان مرکز شورش هاي تندروان طالبان تلقي ميگردد.

طبق یک خبر دیگر، همایون حمید زاده سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، بروز سه شنبه طی یک نشست خبری در کابل ضمن اشاره به سفر اخیر ریس جمهور کرزی به کویت در مجموعه اقتصادی کشور های اسلامی، در مورد تامین امنیت سرتاسری و تدابیر جدی به منظور کاهش قیمت مواد غذایی در افغانستان نیز صحبت نمود.

وی در مورد آخرین نتایج حمله مسلحانه که در هشتم ثور در جریان برگذاری شانزده همین سالگرد ورود مجاهدین به کابل به وقوع پیوسته بود، گفت: هنوز تحقیقات نهایی نشده است، اما از روز دو شنبه به این طرف این موضوع به سارنوالی محول گردیده تا بررسی دقیق تر صورت گیرد، که در آینده نزدیک نتایج آن از سوی مراجع عدلی وقضایی اعلام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG