لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت نظامی برما سه روز عزاداری عمومی اعلام کرد


حکومت نظامی برما امروز سه شنبه بعد از انکه به کشورهای همسايه در جنوب شرقی آسيا اجازهء اعزام کمک صحی و امدادی به قربانيان توفان نرگس را داد، سه روز عزاداری عمومی اعلام کرد.

برما به روز دوشنبه گفت که به همسايگان آسيایی اش اجازه خواهد داد تا توزیع کمک های خارجی را به بازماندگان توفان نرگس نظارت نمایند.

قرار است بان کی مون منشی عمومی ملل متحد نیز از برما دیدار نماید. در حالیکه شمار خسارات فاجعه به ١٠ میلیارد دالر ادعا شده است، منشی عمومی ملل متحد برای میزبانی جلسهء کشورهای اعانه دهنده امادگی میگیرد.

زلمی خلیل زاد سفیر ایالات متحده در ملل متحد در مورد سفر بان کی مون به برما چنین گفت: ”‎رفتن منشی عمومی ملل متحد به برما یک گام مثبت است. وی باید برای موفقیت به آن مناطق اجازه رفتن داشته باشد. این سفر باید زمینه رفتن را برای جوامع بین المللی، ادارات دولتی و غیر دولتی، متخصیصن و امداد گران به آنکشور را مهیا سازد.‏”‎

این اعلامیه زمانی پخش گردید که مقامات برما می گويند تعداد تلفات توفان بحری نرگس به حد اقل ٧٨ هزار نفر بالغ گرديده است و در حدود ٥٦ هزار نفر در جمع مفقود الاثر هستند.

بنا به گزاش فدراسیون صلیب سرخ بین المللی هلال احمر بین المللی بروز دوشنبه برما شاهد باران های سنگین بود، با توجه به اینکه چنین هوا زمینه را برای بدست آوردن آب پاک، مهیا میسازد.

صلیب سرخ بین المللی هنوز هم در مورد توزیع تدارکات نگران است و گزارشات حاکیست که در شهرهای بزرگ کمک های اساسی و مواد غذایی وجود دارد، ولی مناطق دور افتاده از این امر مستثنا میباشد.

گفته میشود که حتی در بعضی از کمپ های موقتی که از سوی حکومت ساخته شده است مردم به مشکلات زیادی روبرو استند.

یکتن از باشندگان به حکومت شهر باگلری اشاره نموده و گفت: ‏”‎آنها دو نفر دارند که این کافی نیست. اکثر خانواده ها فقیر استند و بدون لباس و غذا در خانه منتظر استند.‏”

موسسات خیریه مانند سیف د چلدرن یا نجات اطفال نیز به آسیب زدگان توفان نرگس کمک میکنند، ولی نگران استند که تا کنون موفق به رساندن کمک به هزاران تن دیگر نشده اند.

وزرای خارجه سازمان جنوب شرق آسیا یا آسیین در تلاش برای حل بن بست در امداد رسانی در برما جهت توزیع مجدد کمکها در سنگاپور نشست اضطراری نمودند.

بعداً برما موافقه نمود که دروازه های کشور خود را بروی امداد گران باز نماید. اسیین و ملل متحد مشترکاً کنفرانس کمک های بین المللی را جهت یافتن اعانه مورد نیز که قرار است.

به روز یکشنبه در رانگون برگزار شود اعلان نمودند. بر اساس گفته یک مقام ملل متحد جان هولمز، مقام ارشد سازمان ملل متحد در امور کمک های بشردوستانه، به روز دوشنبه قبل از رفتن به رنگون بزرگترین شهر برما توسط هلیکوپتر به دلتا رفت.

ولی ملل متحد میگوید که کارمندان ان سازمان از رفتن به دلتا منع قرار داده شدند و آسیب دیده گان توفان که هزاران قربانی از گرسنگی، امراض و فقدان سرپناه رنج میبرند در شرایط نامطلوبی زنده گی مینمایند.

XS
SM
MD
LG