لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان ادعای کرزی مبنی بر انفجار در کابل را  محکوم نمود


يوسف رضا گيلاني صدراعظم پاکستان، رئيس جمهور افغانستان را بخاطر اين اتهاماتش که پاکستان در يک قطار از حملات اخير در افغانستان دست داشته است محکوم کرده است.

گيلاني که امروز چهار شنبه در اسلام آباد صحبت ميکرد گفت، پاکستان به گفته اش همه حمايت ما را از تشکيل يک حکومت باثبات در افغانستان فراهم کرده است.

بروز دوشنبه حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان قواي نظامي و عمال استخباراتي پاکستان را در عقب خشونتهاي اخير بشمول بم گذاري هفتۀ گذشته بر سفارت هند در کابل خواند. ۴۱ تن طي آن حمله کشته شدند. آقاي کرزي کدام برگه و مدرکي را در حمايت از ادعاهايش ارائه نکرد.

جنرال اطهر عباس سخنگوي نظامي پاکستان طي مصاحبۀ با صداي امريکا روي گزارشهايي مبني بر تجمع قواي خارجي در نزديک سرحد پاکستان با افغانستان تبصره کرد.

وي اين گفته را تکرار کرد که بقواي خارجي اجازه داده نخواهد شد تا عملياتي را بداخل قلمرو پاکستان انجام دهند، اما گفت اگر عساکر در پوسته هاي امنيتي در جناح افغاني سرحد مستقر شوند ،از اين حرکت استقبال خواهد کرد.

ايالات متحده و افغانستان ميگويد، مناطق قبايلي پاکستان محل مصئوني براي تندروان است که حملات ماوراي سرحد را در افغانستان براه مياندازند.

يک سخنگوي ناتو در افغانستان ديروز گفت گزارشهاي حرکت صد ها عسکر بسوي سرحد پاکستان نادرست است، اما باشندگان قرا و قصبات ميگويند آنها شاهد تقويۀ عساکر ميباشند.

XS
SM
MD
LG