لینک های دسترسی

Breaking News

مقام افغاني ميگويد در حملات هوائي در غرب کشور ده ها نفر ملکي کشته شدند


وزارت داخلۀ افغانستان ميگويد از اثر يک حملۀ هوائي قواي نظامي ايالات متحده که هدف آن تندروان در غرب افغانستان بود، ده ها تن از اهالي کشته شده اند.

قواي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده حملۀ روز پنجشنبه بر ولسوالي شيندند ولايت هرات را تائيد کرد اما گفت ۳۰ تندرو را کشته است و از اهالي کسي بقتل نرسيده است.

مقامات نظامي ايالات متحده گفتند که تصادمات وقتي آغاز شد که عساکر که در ولسوالي شيندند ولايت هرات در جستجوي يک قوماندان معلوم الحال طالبان بودند، هدف حملۀ ناگهاني تندروان قرار گرفتند.

وزارت داخلۀ افغانستان طي بيانيۀ امروزي گفت که دران عمليات حد اقل ۷۶ نفر ملکي، بشمول زنان و اطفال کشته شدند.

قبلاً وزارت دفاع افغانستان گفته بود که پنج تن از مقتولين اهالي بودند.

حامد کرزي، رئيس جمهور افغانستان از قواي بين المللي تقاضا کرده که استراتيژي شان را در جنگ عليۀ دهشت افگني تغير بدهند و گفته است که حملات هوائي ناتو و ايالات متحده در افغانستان صرف اهالي را ميکشد.

همچنان امروز، قواي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده گفت يکي از عساکر آن قوا در شرق افغانستان کشته شده است. مقامات نظامي جزئيات بيشتري درين مورد و در قسمت مليت اين عسکر فراهم نکرده اند.

قواي ائتلاف تحت رهبري ايالات متحده ميگويد عساکر آن قوا بروز پنجشنبه بر ولايت کاپيسا حملۀ هوائي نموده، چندين تندرو را هلاک ساخت.

همچنان بروز پنجشنبه پوليس گفت عساکر افغاني و خارجي در جريان تصادماتي در ولايت ارزگان ۱۱ تندرو را کشتند.

و ناتو ميگويد عساکر آن قوا بعد ازان چندين مرمي توپخانه را بر اهدافي در پاکستان شليک کردند که قواي نظامي پاکستان تائيد نمود تندروان براي شليک راکت بر پايگاۀ ناتو در ولايت پکتيکا آمادگي ميگيرند. عساکر نتوانستند تعداد تلفات تندروان را تائيد کنند زيرا آنها در داخل قلمرو پاکستان بودند.

XS
SM
MD
LG