لینک های دسترسی

Breaking News

وزير دفاع ايالات متحده  - تاسف در مورد تلفات افراد ملکی در افغانستان


وزير دفاع ايالات متحده ميگويد، عساکر ايالات متحده بايد برای جلوگيری از تلفات افراد ملکی در جريان حملات نظامی در افغانستان مساعی بیشتر بخرچ دهند.

رابرت گيسش که امروز چهارشنبه در کابل صحبت ميکرد، مراتب « تاسف خالصانه اش » را در مورد کشته شدن افراد ملکی طي حملات هوايی ايالات متحده در افغانستان ابراز داشت.

گيتس گفت قوای نظامی ايالات متحده از تمام مساعی دست داشته برای جلوگری از تلفات اهالي ملکي استفاده ميکند، وي علاوه کرد اما قواي نظامي بايد در اين زمينۀ بيشتر توجه نمايد.

وزير دفاع ايالات متحده با حامد کزري رئيس جمهور افغانستان ملاقات کرد که بشدت افزايش در تلفات افراد ملکی را در هفته اخير بشدت مورد انتقاد قرار داد.

ماه گذشته مقامات افغان و ملل متحد گفته بودند که در اثر يک حملۀ قواي ائتلاف و ايالات متحده حد اقل ۹۰ غير نظامی عمدتاً اطفال در ولايت هرات کشته شدند.

قوای نظامی ايالات متحده ميگويد، تحقيقات آن تنها بين پنج تا هفت نفر کشته را نشان ميدهد. این قوا تعهد نموده بود که يک تحقيقات ديگر را در مورد آغاز خواهد کرد و آقای گيتس نيز اين تعهد را تکرار کرد.

در يک خبر ديگر قوای تحت رهبری ايالات متحده امروز از افغانستان خبرداد که ،انفجار يک بم کنار جاده چهار عسکر ائتلاف و يک شهروند افغان را در شرق افغانستان بهلاکت رسانيد.

قواي ائتلاف، مليت عساکر خارجي را مشخص نساخت و هم نگفت که انفجار امروز چهارشنبه مشخصاً درکجا اتفاق افتاده است.

تعداد بيشتر عساکر خارجي تحت رهبري ائتلاف در شرق افغانستان، از ايالات متحده اند.

اين عساکر از سال ۲۰۰۱ يعني تهاجم تحت رهبري ايالاتمتحده که طالبان را از قدرت برانداخت، با عساکر افغان عليۀ تندروان طالب ميجنگند.

جنرال ديڤيد مکرنن قوماندان ارشد قواي امريکا وناتو در افغانستان روز سه شنبه گفت به اضافۀ يک لواي جنگي ايالات متحده که قرار است ماه جنوري به افغانستان مواصلت کند، به پانزده هزارعسکر ديگر براي جنگ با شورشهاي طالبان در افغانستان ضرورت است .

XS
SM
MD
LG