لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان مي گويد هيکوپترهاي ناتو برسرحد شليک کرد


قواي نظامي پاکستان ميگويد، عساکر آن کشور بعد از آن بر هليکوپتر هاي ناتو آتش گشودند که از سرحد افغانستان عبور کرده داخل قلمرو پاکستان شدند.

تورن جنرال اطهر عباس سخنگوي قواي نظامي پاکستان به صْداي امريکا گفت که هليکوپتر هاي پيلوت دار قبل از بازگشت به افغانستان،در خاک پاکستان آتشباري متقابل نمودند.

قواي نظامي ايالات متحده وناتو اين موضوع را تکذيب نمودند که هليکوپتر هاداخل قلمرو پاکستان شده ويا بسوي عساکر آتشباري متقابل کرده اند.

از تلفات وخسارات هيچ جانبي گزارش نشده است.

اين اولين باريست که مقامات ارشد دو جانب، واقعۀ آتشباري را تائيد کرده اند که در آن موضوع هليکوپترهاي ناتو و قواي سرحدي پاکستان دخيل باشد.

مقامات استخباراتي پاکستان در مناطق سرحدي از حد اقل دو آٌتشباري مشابه در هفته هاي گذشته گزارش داده اند ولي هم ناتو هم قواي نظامي پاکستان بعد تر اين ادعا ها را تکذيب کرده اند.

قواي بين المللي مساعدت امنيتي مربوط ناتو ميگويد، باقواي نظامي پاکستان همکاري ميکند تا اين واقعه حل وفصل شود.

در عين زمان روز پنجشنبه رنگين دادفر سپنتا وزير خارجۀ افغانستان اظهار داشت که حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان با آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان در ترکيه مذاکره خواهد کرد، هرچند تاريخ اين ملاقات هنوز تعين نشده است .

سپنتا گفت اين مذاکرات، ادامۀ اولين مذاکرات سه جانبۀ يکسال قبل به ميزباني ترکيه در بيش ازيکسال قبل خواهد بود.

در ساير خبر ها مقامات افغانستان از دو حملۀ تندروان بالاي قواي پوليس گزارش دادند که در جريان آن سه فرد در ولايت قندهار کشته شد.

در يکي از اين حملات يک فرد ملکي وقتي کشته شد که يک بم بسته شده در يک بايسکل در نزديک يک بس که شاگردان پوليس را در شهر قندهار حمل ميکرد، انفجار کرد.

ازسال ۲۰۰۱ بدين سو يعني از وقتي که تهاجم تحت رهبري ايالات متحده طالبان را از قدرت بر انداخت، قواي امنيتي افغانستان وعساکر بين المللي با تندروان طالب در گير جنگ بوده اند.

XS
SM
MD
LG