لینک های دسترسی

Breaking News

موافقه روی ایجاد صندوق وجهی هفتصد میلیارد دالری برای نجات موسسات مالی در  امریکا


رهبران کانگرس ایالات متحده و حکومت بش برای نجات موسسات مالی این کشور از خطر ورشکستگی، به ایجاد صندوق وجهی هفتصد میلیارد دالری به موافقه رسیده اند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده موافقه ای ٧٠٠ میلیارد دالر را اوایل امروز یکشنبه اعلان نمود، ولی گفت جزئيات اين توافق قبل از آنکه نهائی شود، باید روی کاغذ بيايد.

‏"ما در مورد این پلان پیشرفت قابل ملاحظه ای نموده ایم. اکنون این پلان باید بروی کاغذ آورده شود. من به خاطر اجرای درست این کار، به همه مذاکره کنندگان تبریکی عرض مینمایم."

هنری پالسون، وزیر خزانه امریکا که در مذاکرات کانگرس نیز شرکت داشت گفت:

"‎ما برای مدت طولانی روی این پلان کار نموده ایم. هنوز هم بسیار کار های است که باید برای نهایی شدن آن اجرا شود. ولی من فکر میکنم که ما به اتمام این پلان بسیار نزدیک هستیم و کارمندان ما تمام شب روی آن کار خواهند کرد.‏"

رهبران کانگرس امیدوار هستند که مجلس نمایندگان بروز دوشنبه رای شان را روی این پلان اعلام نمایند و مجلس سنا بعداً رای خواهد داد.

بر اساس این پلان، وزارت خزانه امریکا به موسسات مالی کمک میکنند - تا این موسسات از مطالبات غیر قابل حصول و قرضه ای خرید خانه که توسط بانک ها و سرمایه گذاری های دیگر گرفته شده است، رهایی یابند.

قرار است این پول برای قرضه دهندگانیکه به مشکل مواجه هستند کمک کند تا به مردم قرضه های جدید و اعتبارت و یا کردت های بانکی بدهند.

حکومت بعداً قرضه های ازرانی را به قیمت نازل به فروش خواهد رسانید.

از این ٧٠٠ میلیارد دالر ٣٥٠ میلیون دالر ان بر اساس تقاضای رئیس جمهور بوش بزودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

اگر این پلان ناکام شود، کانگرس از پرداخت مبلغ باقیمانده مانع خواهد شد.

ازجانب دیگر وزارت مالیه بریتانیه تائید نمود که برد فورد و بنگلی بزرگترین بانک پرداخت قرضه برای خانه به مشکلات اقتصادی مواجه بوده و در مورد آینده این بانک ها با حکومت صحبت مینماید و گفته میشود که ممکن حکومت این بانک را نیز بخرد.

XS
SM
MD
LG