لینک های دسترسی

Breaking News

گوردون برون: شرق میانه جهان را باید در قسمت حل مشکل اقتصادی کمک کند


گوردون برون، صدراعظم بریتانیه طی سفرش به منطقه خلیج فارس گفت، شرق میانه که از نفت غنی است، در رستای هماهنگ ساختن پاسخ جهانی به مشکل اقتصادی جهان، باید نقش مزیدی را ایفا مینماید.

گوردن برون سفر چهار روزه اش را بروز شنبه از عربستان صعودی آغاز نمود. هدف از این سفر ترغیب کشورهای نفت خیز و ثروتمند منطقه به شمول قطر و امارات متحده عربی به کشورهایست که با بحران مالی کنونی دست و پا میزنند.

صدر اعظم بریتانیه همچنان از چین و کشور های شرق میانه خواست که در جمله بزرگترین اعانه دهندگان ای ام اف است باشند. ولی تحلیلگران هشدار میدهند که پول در صورتی جمع آوری خواهد شد که رهبران منطقوی با ایجاد یک نظم اقتصادي جدید جهانی قدرت بیشتر کسب نمایند.

قبل از اینکه آقای برون لندن را به قصد عربستان صعودی ترک گوید به خبرنگاران گفت که قیم بلند نفت به نفع هیچ کس نیست.

برون از چین و کشورهای شرق میانه تقاضا نمود که که از ذخایر شان جهت تقویت ای ام اف بعد از انکه به هنگری، اوکراین و ایسلند بیش از ٣٠ میلیارد کمک نمود، استفاده نمایند.

در همین حال پاکستان در اوایل این هفته اظهار داشت اگر پنج میلیارد دالر برای مقابله با بحران اقتصادی کمک از منابع دیگر بدست اورده نتوانست، از کشورهای اعانه دهنده بین المللی خواستار کمک در ظرف دو هفته خواهد شد.

برون و هوزی منول باروسو هر دو گفته اند ٢٥٠ میلیارد دالر ای ام اف برای صندوق وجهی اینده یک رقم کافی نخواهد بود.

آقای برون را در ملاقات با شاه عبدالله عبدالعزیز ال صعود پادشاه عربستان صعودی، پیتر مندلسون، وزیر تجارت بریتانیا، اید ملیبند وزیر انرژی و ٢٧ تن از تاجران برجسته بریتانیه همراهی میکرد.

تحلیلگران پیشنهاد مینمایند در صورتیکه که چین و کشورهای خلیج فارس به تقویت ذخایر ای ام اف موافقه نمایند در عوض انتقال قدرت سیاسی را از غرب به شرق تقاضا خواهند کرد که تحت تسلط ایالات متحده و کشورهای جی هفت قرار دارد.

کاهش قیم تیل از ١۴٧ دالر امریکای فی بیرل در ماه جولای به ٦٠ دالر فی بیرل دلیلی خواهد بود که کشورهای خلیج در صندوق وجهی سهم نگیرند.

XS
SM
MD
LG