لینک های دسترسی

Breaking News

هشداریه وزارت دفاع پاکستان به جنرال امریکایی


پاکستان میگوید، وزیر دفاع آنکشور به جنرال دیڤِد پتری یس، جنرال امریکایی، هشدار داده است که حملات راکتی امریکا بر قلمرو آنکشور، خطر افزایش تنش بین امریکا و پاکستان را بمیان خواهد آورد.

چوهدری احمد مختار، وزیر دفاع پاکستان، این موضُوع و عملیات نظامی پاکستان را امروز دوشنبه با جنرال پطری یس و رچارد بوچر، معین وزارت خارجۀ ایالات متحده در اسلام آباد مطرح نمود.

پاکستان میگوید، حملات راکت تخطی از تمامیت ارضی آنکشور میباشد.

جنرال پطری یس بروز یکشنبه به پاکستان مواصلت کرد. این اولین سفر وی به منطقه از زمان ریاست عملیات نظامی ایالات متحده در شرق میانه، آسیای مرکزی و شرقی، در چند سال قبل است.

روزنامۀ دان پاکستان گزارش میدهد که قرار است این دو مقام امریکایی با جنرال اشفاق کیهانی، رئیس ارکان حرب پاکستان و احتمالاً آصف علی زرداری، رئیس جمهور نیز ملاقات کنند.

در گذشته پطری یس، منحیث رئیس عملیات نظامی ایالات متحده درعراق خدمت میکرد و در پهلوی آن، نقش تازه وی، رهبری عملیات نظامی در افغانستان نیز میباشد.

ایالات متحده، پاکستان را منحیث متحد کلیدی اش در جنگ علیۀ تندروان القاعده طالبان در افغانستان میشمارد، اما این رابطه بخاطر حملات ماورای سرحد متشنج شده است.

یکی از واقعات تازه که بروز جمعه بوقوع پیوست آن بود که به گفته مقامات استخباراتی یک حملۀ راکت مظنون بیش از بیست تن بشمول یک رهبرمیان رتبۀ القاعده را در شمالغرب پاکستان کشته است.

ستراتیژیهای موافقانۀ جنرال پطری یس در جریان یک و نیم سال قوماندانی اش درعراق، در کاهش خشونت در آنکشور کمک زیادی کرده است.

جنرال پطری یس، طی مصاحبۀ اخیری که با صدای امریکا داشت گفت در نظر دارد از بخشی از عین ستراتیژی در افغانستان نیز استفاده نماید.

XS
SM
MD
LG