لینک های دسترسی

Breaking News

'۳۷ نفر ملکی در حملات هوایی امریکا در افغانستان کشته شدند'


به گفته اهالی یک قریه، حد اقل 37 تن از کسانیکه در یک محفل عروسی شرکت کرده بودند، از اثر بمباری طیاره جنگی ایالات متحده در جنوب افغانستان، کشته شدند.

شاهدان میگویند قوای ایالات متحده بروز دوشنبه حین در گیری با تندروان طالبان در نزدیکی قریه شاه ولی کوت در قندهار خواستار حمله هوایی شدند. آنها میگویند طیاره های جنگی بر یک خانه رهایشی بمباری نمود. در آن خانه محل عروشی جریان داشت.

باشنده گان میگویند عروس همراه با چند دیگر مجروح شده به شفاخانه در شهر قندهار منتقل گردید.

رحمت الله روفی، والی قندهار گفت در بین کشته شده گان، افراد دیگر ملکی هم شامل بود، ولی تعداد آنها را مشخص نشده است.

حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، امروز چهار شنبه از براک اوباما رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خواست تا کشته شدن غیر نظامیان را در عملیات های قوای برهبری ایالات متحده در افغانستان خاتمه دهد.

قوای نظامی امریکا گفت تحقیقات در مورد حمله دوشنبه آغاز شده است. یک سخنگوی نظامی ابراز همدردی و معذرت خواهی نمود.

در یک خبر دیگر، جنرال دیوید پتریئس، قوماندان قوای مرکزی ایالات متحده به افغانستان سفر نموده است تا فعالیت های مبارزه علیه خشونت روز افزون نظامی را مورد بررسی قرار دهد.

این جنرال امریکایی روز سه شنبه به کابل رسید. این اولین سفر او به افغانستان از زمانی است که او هفته گذشته مسولیت قوماندانی قوای نظامی ایالات متحده در شرق میانه و آسیای مرکزی را عهده دار شد.

همچنان امروز، وزارت دفاع برتانیه اعلام نمود که یک عسکر برتانوی توسط دشمن به قتل رسید. او در نتیجه زخم های که طی عملیات روز سه شنبه در ولایت هلمند برداشته بود، از پاه در آمد.

XS
SM
MD
LG