لینک های دسترسی

Breaking News

کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا - طرق تازه حل مشکلات در افغانستان


مقامات وزارت خارجه افغانستان می گویند برگزاری کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه تامین امنیت و مبارزه با مواد مخدر، می تواند راه های تازه را، به هدف رسیده گی به مشکلات کنونی افغانستان، جستجو کند.

در کنفرانس دو روزه که روز یکشنبه با میزبانی وزرات خارجه افغانستان در کابل برگذار گردیده است، بیشتر سفرای کشور های عضو سازمان همکاری و امنیت اروپا و همچنان مقامات بلند پایه وزارت های خارجه کشورهای عضو این سازمان، یک جا با نماینده گان سازمان ملل اشتراک نموده ناد.

این کنفرانس، در جهت تقویت همکاری میان سازمان امنیت و همکاری اتحادیه اروپا و شرکای آسیایی این سازمان، برای مقابله با چالش های امنیتی وهمچنان تقویت مرزهای افغانستان، برگذار شده است.

داکتر رنگین دادفر سپنتا، وزیر خارجه افغانستان میگوید برگذاری نخستین کنفرانس سازمان امنیت و همکاری اتحادیه اروپا در افغانستان میتواند گام مؤثری را در جهت تأمین امنیت در افغانستان، برداشته و راه بیرون رفت از مشکلات جاری در این کشور را جستجو نماید.

سازمان همکاری و امنیت اروپا در سال ۱۹۹۴ میلادی تاسیس شده و افغانستان پنج سال قبل به عنوان همکار آسیایی آن پذیرفته شد.

این سازمان نقش مهمی را در مسایل متعدد از جمله تامین امنیت، مبارزه علیه کشت و تولید مواد مخدر و همچنان جلب کمک برای بازسازی درجهان به خصوص کشورهای جنگ زده بازی می کند.

این کنفرانس در حالی برگذار میگردد که افغانستان تا هنوز با مشکلاتی چون نا امنی اختطاف تلفات ملکی و کشت و تولید مواد مخدر روبرو میباشد.

XS
SM
MD
LG