لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی حملۀ عساکر امریکایی را محکوم ساخت


حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، حملۀ روز یکشنبه عساکر امریکا را که طی آن ۱۴ نفر کشته شدند، محکوم کرد. او گفت چنین حملات، بین حکومت و مردم افغانستان و متحدین بین المللی خلا را وسیعتر میسازد.

آقای کرزی و ارسلا جمال والی ولایت خوست روز دوشنبه گفتند کشته شدگان آن واقعه، محافظین امنیتی خصوصی بودند که از عملۀ سرک سازی حفاظت میکردند.

اما قوای نظامی ایالات متحده میگوید، عساکر سه موتری را تعقیب میکردند که گمان برده میشد تندروان را حمل میکرد. اما وقتیکه عساکر امریکایی سعی نمودند موتر را متوقف ساخته و تفتیش کنند، افراد مسلح بسوی شان گلوله باری کردند.

یک تن از سخنگویان نظامی گفته است یک هلیکوپتر توپدار بعداً آن موتر ها را از بین برد و عساکر امریکایی از بدنۀ متلاشی شدۀ موتر ها، از کشف تفنگها و راکتهایی که از روی شانه شلیک میشوند، گزارش دادند.

قوای نظامی ایالات متحده و حکومت افغانستان، تحقیقات مشترک را در مورد این واقعه آغاز کرده اند.

همچنان بروز دوشنبه، مقامات افغان و کانادایی گزارش های را که گویا در بدل آزادی ملیسا فنگ، ژورنالیست اختطاف شدۀ کانادایی، یک عده رهبران طالبان آزاد شده اند، تکذیب نموده اند.

مقامات همچنان این گزارش را تکذیب کردند که در برای آزادی روز شنبۀ خانم فنگ که چهار هفته در قید بسر میبرد، پول پرداخته شده است.

ادارۀ استخبارات افغانستان روز یکشنبه گفته بود که سه مظنون در ارتباط به آن اختطاف باز داشت شده و هیچ پولی در بدل این آزادی، پرداخته نشده است.

مقامات افغان گفتند، آنها معتقدند که این اختطاف کار گروه های جنایتکار بوده است، نه تندروان طالبان.

XS
SM
MD
LG