لینک های دسترسی

Breaking News

براک اوباما - تنقیص قوا در عراق و افزایش آن در افغانستان


براک اوباما، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، طی یک بیانیۀ تلویزیونی گفته است تعیین گروه امنیت ملی، قبل از آن که قدرت را در ماه جنوری احراز نماید، برایش یک اولویت کاری به شمار میرفت، زیرا به گفتهء وی، شاید دهشت افگنان در جریان انتقال قدرت در امریکا، کوشش حمله بر این کشور را نمایند.

اوباما در نخستین مصاحبه تلویزیونی اش پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت، برای ثبات اقتصادی و بوجود آوردن کار و شغل، هر چه در توان او باشد، انجام خواهد داد.

براک اوباما افزود، پس از احراز قدرت، در نظر دارد هر چه زود تر تعداد نظامیان را در عراق تنقیص و تعداد شان را در افغانستان افزایش داده و القاعده را ریشه کن نماید.

همچنان براک اوباما و سناتور جان مکین رقیب سابق وی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، به روز دوشنبه روی این که چگونه بتوانند با همکاری مشترک با مشکلات فعلی کشور مقابله نمایند، با هم ملاقات نمودند.

این اولین ملاقات دو رقیب سابق، پس از پیروزی اوباما در انتخابات چهارم نوامبر بود.

براک اوباما و جان مکین تعهد نمودند که برای حل بحران اقتصادی و سایر چالشهای بزرگ کشور یکجا باهم کار نمایند.

این دو شخصیت با نشر اعلامیۀ مشترکی گفته اند که در مورد ضرورت آغاز یک دورۀ جدید اصلاحات، گفت و شنود بسیار سازندۀ داشتند.

آنها همچنان گفته اند که بخاطر اعادۀ اعتماد در حکومت و باز گشت به خوشبختی و رفاه و فراهم آوری زمینه کار و امکانات برای امریکایی ها، به کاهش در مصارف اضافی حکومت و محو روابط ناسالم واشنتگتن، ضرورت شدیدی موجود است.

XS
SM
MD
LG