لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بم در قندهار ۳ پولیس را هلاک ساخت


مقامات افغان میگویند انفجار یک بم در شهر قندهار، در یک کراچی، سه پولیس را هلاک و حد اقل پنج تن دیگر را زخمی ساخت. مقامات محلی می گویند هدف این حمله که بروز یکشنبه رخ داد، یک موتر پولیس بود.

گزارشهای آژانس خبر رسانی فرانس پرس حاکیست، طالبان مسئولیت این حمله را مدعی شده اند. انفجار امروز یکشنبه در قندهار، دومین حمله در جریان چند روز بوده است.

بروز شنبه، مقامات کانادایی گفتند سه عسکر کانادایی زمانی کشته شدند که یک بم کنار جاده در نزدیک وسیلۀ نقلیۀ شان انفجار کرد.

همچنان بروز شنبه، گوردن بروان، صْد راعظم برتانیه از متحدین ناتو تقاضا کرد تا در تقبل بار جنگ افغانستان علیۀ تندروان طالب، سهمگیری بیشتر نمایند.

آقای براون درجریان یک سفر اعلام نشده به افغانستان گفت، برتانیه و ایالات متحده نباید صرف دو کشوری باشند که برای کاهش خشونت رو به افزایش در افغانستان، عسکر بیشتر بفرستند.

مقامات نظامی ایالات متحده گفته اند هزاران عسکر دیگر را به افغانستان خواهند فرستاد. آقای براون نیز گفت تعداد قوای هشت هزار نفری آنکشور را که در حال حاضر در جنوب افغانستان مصروف خدمت اند، افزایش خواهد داد.

آقای بروان در جریان بازدیدش از افغانستان بیک پایگاه نظامی برتانیه در ولایت هملند رفت و در مورد حملاتی صحبت کرد که طی آن چهار عسکر برتانوی روز جمعه کشته شدند.

صْدر اعظم برتانیه مراتب انزجارو دهشتش را در مورد استفاده از یک طفل ۱۳ ساله منحیث بم افگن در یکی از این عملیات توسط طالبان، ابراز داشت.

مقامات نظامی برتانیه میگویند سفر آقای براون به ولایت هملند نزدیکترین محل بازدید وی به خطوط جبهه در افغانستان میباشد.

آقای براون همچنان تعهد کرد در عملیه انتخابات سال ۲۰۰۹ در افغانستان دو ملیون دالر کمک نماید.

XS
SM
MD
LG