لینک های دسترسی

Breaking News

جورج بش، رئیس جمهور از افغانستان و عراق دیدن کرد.


جورج بش، رئیس جمهور ایالات متحده در جریان ملاقات با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان ادامۀ مساعی امنیتی را وعده داد.

آقای بش امروز به آقای کرزی گفت اطمینان داشته باشد که حکومت جدید ایالات متحده بجنگ با شورش طالبان در افغانستان ادامه خواهد داد. براک اوباما، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده تعهد کرده که بعد از آغاز کار در ماۀ جنوری تعداد عساکر ایالات متحده را در افغانستان افزایش خواهد داد.

آقای کرزی بعد از ملاقات بخاطر مساعی باز سازی و مبارزه علیۀ مواد مخدر آقای بش، مدال غازی امیر امان الله خان را بوی اعطا کرد.

سفر به افغانستان به تعقیب سفر روز یکشنبۀ آقای بش به عراق جهت وداع با عساکر و مقامات حکومتی صورت گرفت.

در جریان یک کنفرانس مشترک با نوری المالکی، صدراعظم عراق، منتظر الزیدی، خبرنگار تلویزیون البغدادیۀ عراق آقای بش را «سگ» خطاب نموده و بوت های خود را بسویش پرتاب کرد. آقای بش سر خود را خم نمود و بوت ها بوی اصابت ننمود. مقامات امنیتی خبرنگار را از اتاق برون کردند و سایر خبرنگاران پوزش طلبیدند.

آقای بش در مورد این واقعه شوخی کرده و گفت خود را در معرض خطر احساس نکرد.

آقای بش در راۀ سفر از عراق به افغانستان در داخل طیارۀ موسوم به شمار یک قوای هوائی گفت ماموریت در افغانستان تغیر نکرده است. رئیس جمهور گفت یک افزایش خاموشانه در تعداد عساکر درانجا جریان دارد و افزایش در تعداد تلفات بخاطریست که آنها مناطق تازه ای را اشغال میکنند.

ماۀ آینده هزاران عسکر بنا بتقاضای جنرال دیوید مکرنن، قوماندان ارشد ایالات متحده در افغانستان، به آنجا مواصلت خواهند کرد.

آقای بش در نظر دارد که بعد از یک توقف برای گرفتن مواد سوخت در برتانیه به ایالات متحده بازگردد.

XS
SM
MD
LG