لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت ۲۰ تن از محافظین ولسوال موسی قلعه


مامورین افغان میگویند تندروان طالب بر کاروان یک والسوال در جنوب ولایت هلمند، حمله ناگهانی کرده ۲۰ تن از محافظین او را کشته اند.

مقامات افغان امروز پنجشنبه گذارش دادند که ملا عبدالسلام، ولسوال موسی قلعه، که یک عضو سابق طالبان بود، از این حمله بدون برداشت صدمه، جان بسلامت برده است.

یک سخنگوی طالبان گفته است که درین حمله که روز چهارشنبه در ولسوالی کجکی هلمند صورت گرفت، دو تن از جنگجویان طالب کشته و چهار تن دیگر شان زخمی شده اند.

طالبان در اکثر اوقات در سال ۲۰۰۷ اداره موسی قلعه را بدست داشتند و اما در آن سال، قوای افغانی و بین المللی بعد از یک عملیات عمده امنیتی، آنها را از ساحه راندند.

و اما هنوز تندروان طالب اداره چندین ولسوالی هلمند را که یکی از مناطق مولد تریاک است، بدست دارند.

مقامات امروز پنجشنبه گزارش دادند که ملا عبدالسلام، والسوال موسی قلعه که سابق با طالبان همکاری داشت، از این حمله جان سالم برده است.

ضمنا، امروز در کابل، عساکر امریکایی از سال نو عیسوی در حالی تجلیل بعمل آوردند.

در سال ۲۰۰۸ صد و پنجاه و یک مامور اردوی ایالات متحده در افغانستان کشته شد. سال گذشته مهلک ترین سال، در طول هفت سال جنگ در افغانستان بشمار میرود.

و این در حالیست که مامورین میگویند توقع میرود که اوضاع در سال ۲۰۰۹ وخیمتر گردد. هزاران عسکر امریکایی در سال ۲۰۰۹به افغانستان اعزام خواهند گردید.

طبق گزارش اسوشیتد پرس، حدود هفت صد و هفتاد تندرو و سیصد و هفتاد ملکی در ماموریت های سال ۲۰۰۸ کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG