لینک های دسترسی

Breaking News

سفر بایدن به افغانستان به پیشواز افزایش در تعداد عساکر ایالات متحده


معاون آیندۀ ریاست جمهوری ایالات متحده در حالی با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان ملاقات کرد که حکومت آیندۀ ایالات متحده برای تمرکز توجه به افغانستان آمادگی میگیرد.

جو بایدن، معاون منتخب ریاست جمهوری ایالات متحده امروز با آقای کرزی و سایر مقامات افغانستان صحبت کرد.

ایالات متحده تقریباً مناصفۀ ۶۵ هزار عسکر ناتو را در افغانستان فراهم کرده است و توقع میرود تا ۳۰ هزار عسکر دیگر نیز بمنظور مهار کردن افزایش خشونت افغانستان به آن کشور اعزام نماید.

بایدن همچنان با جنرال دیوید مکرنن، قوماندان قوای تحت رهبری ناتو در افغانستان و کای آیده، نمایندۀ ملل متحد ملاقات کرد.

آژانس خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش میدهد که جنرال مکرنن به بایدن گفت قوای جدید ایالات متحده به هلیکوپترها و حمایت بیشتر جهت عقب زدن شورشیان طالبی که این افزایش در خشونت را سبب شده اند، مخصوصاً در جنوب افغانستان، ضرورت دارد.

یک سخنگوی ملل متحد میگوید در ملاقات با آیده بر امنیت و موضوعات سیاسی و انکشافی تمرکز گردید.

آقای بایدن در جریان سفر خود همچنان از عساکر ایالات متحده بخاطر قربانی بزرگ شان در یک محیط دشوار، تشکر کرد.

سفر این عضو حزب دیموکرات به افغانستان در قبال سفرش به پاکستان صورت گرفت. او در پاکستان با یوسف رضا گیلانی، صدراعظم و آصف علی زرداری، رئیس جمهور بطور جداگانه ملاقات کرد.

مباحثات آنها بر تعهد پاکستان به جنگ علیۀ دهشت افگنی و همچنان تشنج فزاینده بین پاکستان و هند در قبال حملات دهشت افگنی ماۀ نومبر بر مومبای، متمرکز بود.

بایدن میگوید منحیث رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنا که مدت خدمتش بسر میرسد باین سفر مبادرت ورزیده است. او رهبری یک هیئت کانگرس را بعهده دارد که شامل سناتور لندزی گریهم مربوط حزب جمهوریخواه میباشد.

XS
SM
MD
LG