لینک های دسترسی

Breaking News

جو بایدن در قندهار توقفی داشته است


جو بایدن، معاون رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، امروز در ادامه سفرش در افغانستان، جهت بازدید از مرکز قوای ایساف، به قندهار در جنوب افغانستان، سفر نمود.

بایدن در طول بازدیدش از ان منطقه گفت: "من در مورد آنچه بر این منطقه اتفاق میافتدعلاقمندم." جو بایدن بروز شنبه با حامد کرزی و سایر مقامات رسمی افغانستان ملاقات و تبادل نظر کرد.

ایالات متحده تقریبا نصف ۶۵ هزار عسکر قوای ناتو را در این کشور ویران از جنگ، تعبیه کرده و انتظار میرود حدود ۳۰ هزار عسکر دیگر را برای کاهش خشونتها به آنجا اعزام دارد.

آقای بایدن همچنان با دیڤید مکرنن، جنرال امریکایی و رئیس قوای تحت رهبری ناتو در افغانستان، و کای آیدی، نمایندۀ ملل متحد ملاقات کرد.

آژانس اسوشیتد پرس گزارش میدهد که جنرال مکرنن به آقای بایدن گفت، عساکر امریکایی برای سرکوبی خشونت های رو به افزایش طالبان که بخصوص در مناطق جنوبی آنکشور فعال اند، به هلیکوپترها و حمایت بیشتر ضرورت دارد.

حکومت بعدی امریکا تلاش دارد افغانستان بار دیگر در صدر سیاست خارجی خود قرار دهد.

در یک انکشاف دیگر، امروز یکشنبه وزیر خارجۀ هالند گفت احتمال دارد که عساکر آنکشور در افغانستان تا بعد از سال ۲۰۱۰ که ماموریت فعلی ناتو بپایان میرسد، در افغانستان باقی بمانند.

سفر بایدن به افغانستان متعاقب سفرش به پاکستان صورت میگرد. او روز جمعه در آنجا مذاکرات جداگانه با یوسف رضا گیلانی، صدر اعظم و رئیس جمهور آصف زرداری انجام داد.

مباحثات آنها در پاکستان بر تعهد پاکستان در جنگ علیۀ دهشت افگنی و همچنان افزایش تنش بین پاکستان و هند روی حملات دهشت افگنی در شهر ممبی تمرکز بود.

بایدن میگوید، وی بحیث رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنا این سفر چندین کشوری را انجام میدهد. جو بایدن ریاست یک هیات کانگرس را عهده دار میباشد که شامل سناتور لینزی گراهام از حزب جمهوری خواه نیز است.

XS
SM
MD
LG