لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات قوماندان ارشد ایالات متحده با کرزی


جنرال دیوید پیتریوس، قوماندان قوای ایالات متحده در افغانستان و عراق با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در کابل ملافات کرده است.

مامورین ایالات متحده میگویند، جنرال پیتریوس و آقای کرزی در ملاقات شان بروز سه شنبه در کابل بر محاربه منطقوی علیه دهشت افگنی، جلوگیری از تلفات اهالی ملکی و جلب اعتماد مردم افغان مذاکره کردند.

این مذاکرات بین شان کمی بعد از آن صورت گرفت که آقای کرزی در پارلمان گفت، او دیگر نمیتواند میزان تلفات اهالی ملکی افغان را که در نتیجه حملات هوائی قوای ایالات متحده و ناتو دست میدهد، تحمل کند.

کرزی اظهار کرد هر چند او از مساعی برای نبرد علیه افراطیون در افغانستان حمایت دارد، ولی ایالات متحده و متحدین غربی آن باید سعی بیشتر بخرچ دهند تا خطر تلفات اهالی ملکی را کم سازند.

قبلاً در شروع روز سه شنبه، جنرال پیتریوس جهت ملافات با آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکسنان و سید رضا گیلانی، صدر اعظم پاکستان به آن کشور مسافرت کرده بود.

جنرال پیتریوس اظهار کرد که طرفین بر طرق مقابله با افراطیونی مذاکره کردند که در سرحد بین پاکستان و افغانستان فعالیت دارند.

مامورین پاکستانی میگویند، در ملاقات با پیطریوس آنها در مورد استعمال ایالات متحده از طیارات بی سرنشین در مناطق سرحدی ابراز تشویش کرده اند.

پیتریوس همچنان اعلام کرد که ایالات متحده از جاده های مواصلاتی جدید بداخل افغانستان از طریق روسیه و جمهوری های قزاقستان، تاجکستان، ترکمنستان و قرغزستان استفاده خواهد کرد.

انتنظار میرود جنرال پیتریوس برای ملاقات با با رئیس جمهور براک اوباما و سایر مامورین ارشد نظامی و دفاعی ایالات متحده امروز چهارشنبه به واشنگتن برگردد.

XS
SM
MD
LG