لینک های دسترسی

Breaking News

نیویارک تایمز: سفر نماینده امریکا به پاکستان، کشور دوست اما نگران کننده


روزنامه نیویارک تایمز خبر می دهد که وقتی ریچارد هالبروک، نماینده امریکا برای افغانستان و پاکستان به اسلام آباد مواصلت کرد او به فکر این بود تا جلو جنگی را بگیرد که شورشیان اسلامی به راه انداخته اند و میخواهند پاکستان را بی ثبات سازند.

او همچنان در ین کشور با یک حکومت دوست، اما نهایت ضعیف و اردویی که نمی خواهد در جنگ داخلی درگیر شود، مواجه شد.

نیویارک تایمز می افزاید، پاکستان که یک کشور دارای نیروی اتمی می باشد و متحد امریکا است، برای حکومت اوباما به این سبب از اهمیت زیادی برخوردار است که این حکومت می خواهد ازان در فروکش کردن آتش جنگ در افغانستان، استفاده کند.

هالبروک در پاکستان با احساس زیاد ضد امریکایی از جانب مردم عام این کشور، مامورین دولتی، حتی پروگرام های صحبت با تلویزیون، مواجه خواهد شد. آنها امریکا را تشویق می کنند تا در مسایل پاکستان کمتر دخالت کند.

نیویارک تایمز می افراید یکی از دلایلی که درین کشور نسبت به امریکا نفرت وجود دارد، عملیات پرتاب راکت امریکا بر ضد القاعده در پاکستان است که تا حال موفق بوده است.

با وجود وعده ای مقامات حکومتی امریکا به مردم پاکستان، سه روز بعد از تحلیف براک اوباما، طیارات بی پیلوت امریکایی در وزیرستان شمالی چندین محل را هدف بمباردمان قرارداد و نظر به ادعای اردوی پاکستان درین حملات ٢١ تن از غیر نظامیان کشته شدند.

ممکن همین حملات باعث آن شده باشد که آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان، در نظر سنجی های عامه طرفداران کمتری دارد.

بسیاری از پاکستانی ها بدین نظر اند که آصف علی زرداری به امریکایی ها بسیار نزدیک است. آنها علاوتاً الزام وارد می کنند که ممکن زرداری به جورج بش، رئیس جمهور سابق امریکا، اجازه داده باشد که از طیارات بی پیلوت در داخل خاک پاکستان استفاده کند.

اما او گفته است که چنین کار نتیجه برعکس می دهد.زرداری دو روز قبل از مواصلت ریچارد هالبروک به اسلام اباد به شهر سرحدی پشاور رفت، شهری که تقریباً ازطرف طالبان احاطه شده است. او از وقت به قدرت رسیدن تا حال به این شهر نرفته بود.

XS
SM
MD
LG